Ik weet niet of je daar hooi van miet willen maken
uruguay
Geplaatst door de TopicStarter: 14-07-16 19:47
Als het goed is heb ik nu 7 foto's toegevoegd. Het lijkt nu net of de wei helemaal onkruid is, maar dat is niet zo hoor. Er staat ook echt heel mooi gras. Maar deze soorten stonden ertussen en heb ik er zoveel mogelijk uit getrokken/ gestoken, maar voor de zekerheid wilde ik weten of het giftig is zodat ik niet iets voer wat kwaad kan. Graag jullie reacties..... Ik ben ook wel benieuwd hoe het onkruid heet zodat ik het op google op kan zoeken. Bedankt!
Het is inderdaad arme zandgrond. Er staat geen jakobskruiskruid, dat weet ik zeker. Bedankt allemaal voor jullie reacties! Mocht iemand nog iets aan willen vullen of het ergens niet mee eens zijn, hoor ik het graag.
Hof_Arcadia
Geplaatst: 14-07-16 20:22
De canadese fijnstraal kan zich enorm uitbreiden. Wij hadden een weiland vol! Het is niet giftig maar de paarden lusten het niet, verloren oogt dus. Ze planten zijn allergisch voor mest, na 1x bemesten het jaar daarop was het hele veld verdwenen!
Lynn_Nikita
Geplaatst: 14-07-16 20:54
Canadees fijnstraal maaien voor het bloeit. Na 2 jaar is het ook veel minder. Was niet kapot gespoten te krijgen. Dat lage plantje heb ik ook. Met de blauw grijze glans.benieuwd Hoe die heet.foto 2
Dat is sedum heb ik inmiddels begrepen. Niet giftig.
liekensancho
Geplaatst: 14-07-16 22:11
Alles wat geel is ( ook boterbloem) verwijderen buiten de paardebloem. Hier en daar kruiden is juist mooi. Pas zei een grondgoeroe op tv dat als er veel klaver stond, de grond rijk is , had ik nog nooit van gehoord maar ja. Leuk als je eigen hooi kunt maken, succes.