Kopschudden en snotneus

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Slaveni

Kopschudden en snotneus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 13:19

Mijn paard heeft deze winter ongeveer 3 weken lang een vieze groene stinkende snotneus aan 1 neusgat gehad. We hebben de dierenarts er bij gehad, die dacht in eerste instantie aan een prop ergens. Hij heeft er een sonde doorgehaald maar niks kunnen vinden. We hebben zijn neus dagelijks schoongemaakt en na 3 weken was het weer verdwenen. Sinds dien is de wel elke keer aanhankelijk met zn neus. Hij volgt je met zijn neus en wel graag dat je er even aan kriebelt. Sinds een paar weken schud mijn paard tijdens het rijden ontzetten met zm hoofd. Stap, draf, galop maakt niet uit. Hij doet dit van boven naar beneden en is gewoon niet meer te rijden. Vandaag zijn we naar de paardenkliniek geweest. De dierenarts dacht aan een wortelkiesontsteking? Hij heeft foto's gemaakt maar kon daar geen wortelkiesontsteking vinden. Iemand die hier ervaring mee heeft?

tanjaatjuhh

Re: Kopschudden en snotneus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:20

Heeft hij ook iets van bisolvon gehad? Kan net zo goed een bacterie zijn. Bisolvon werkt als een slijmoplosser zodat die rommel er beter uit komt.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 13:20

Slaveni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 13:52

tanjaatjuhh schreef:
Heeft hij ook iets van bisolvon gehad? Kan net zo goed een bacterie zijn. Bisolvon werkt als een slijmoplosser zodat die rommel er beter uit komt.

Hij heeft nu een antibiotica kuur. Maar dat groene snot is na 3 weken verdwenen en niet meer terug gekomen. Ik maak me vooral zorgen om dat schudden met het hoofd..

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 14:05

Kijk is in het headshaking topic, heeft de dierenarts het niet over headshaken gehad?

Slaveni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-16 14:08

luffwinny schreef:
Kijk is in het headshaking topic, heeft de dierenarts het niet over headshaken gehad?

Heb ik inderdaad ook aangedacht. Maar omdat het hoofdschudden zo acuut gekomen is dacht de dierenarts niet dat dat het is.

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 14:11

Volgens mij komt headshaken bij de meeste acuut, raar dat de dierenarts dat zegt. Mijn paard kreeg het ook in een keer ( daarvoor had die wel koortst en dikke benen maar het shaken begon pas later). En zijn veel oorzaken waardoor een paard kan gaan shaken. In het topic staan verschillende dingen wat je kan proberen om dingen uit te sluiten. Misschien een second opinion bij een andere dierenarts.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 18:41

Misschien een poliep?
Zou de luchtwegen goed laten nakijken, kan toch zijn dat er iets irriteerd en het schudden veroorzaakt. :j

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 19:00

heb je als eens aan een sinusitus gedacht, een ontstoken voorhoofdsholte(n).
iedereen die dat als mens wel eens heeft gehad weet waarom je dan je hoofd weleens zou willen schudden, het doet echt veel zeer!
Dat ik begrepen heb gaan de holten bij een paard niet zo gemakkelijk leeg, zeker als het ook nog eens ontstoken en gezwollen is vanbinnen.! -O-

MyWup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 19:03

Hooikoorts?

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 19:38

kwita schreef:
iedereen die dat als mens wel eens heeft gehad weet waarom je dan je hoofd weleens zou willen schudden, het doet echt veel zeer!
Dat ik begrepen heb gaan de holten bij een paard niet zo gemakkelijk leeg, zeker als het ook nog eens ontstoken en gezwollen is vanbinnen.! -O-

Dit idd Ken ook een paard wat dat had

Is het alleen als je buiten rijdt? Of ook binnen? Dan zou het ook een pollen alergie kunnen zijn

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 21:34

Heb je zelf de rx foto's? Ben wel benieuwd naar deze foto's. Hoofd foto's zijn moeilijk om te maken en worden door veel da's niet goed gemaakt. Waardoor is niet goed te beoordelen zijn.

Slaveni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 10:02

dresjoepie schreef:
kwita schreef:

Dit idd Ken ook een paard wat dat had

Is het alleen als je buiten rijdt? Of ook binnen? Dan zou het ook een pollen alergie kunnen zijn

Hij doet het eigenlijk overal. Ik dacht eerst alleen tijdens het rijden. Maar ook als ik hem los in het land laat draven doet ie het.

Slaveni

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-16 10:02

nicky_rilana schreef:
Heb je zelf de rx foto's? Ben wel benieuwd naar deze foto's. Hoofd foto's zijn moeilijk om te maken en worden door veel da's niet goed gemaakt. Waardoor is niet goed te beoordelen zijn.

Nee die heb ik helaas niet.. Hij gaat de foto's nog met een andere dierenarts bespreken