Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
toppers!
Ze komt inderdaad voldoende op de weide bij ons samen met mijn paard. Het gras staat daar kniehoog nu maar is wel vrij uitgedroogd dus het risico op hoefbevangenheid is al nihil. Daar waren we een beetje bang voor omdat ze op de manege vroeger natuurlijk zelden op de wei ging. Op stal wordt ze zeer royaal opgestrooid en krijgt ze twee keer per dag gewone onderhoudsbrok met laag eiwitgehalte. Ook dit om haar niet te heftig te laten reageren op de veranderingen in haar dieet nu. Ze krijgt 's morgens voordroog en 's avonds grof hooi van ons. Maureen_M schreef:Aaah wat een prachtig beestje! En die zou ik dus echt geen 20 geven hoor. Vind der op de foto heel mooi op gewicht voor een koudbloed die op een manege liep![]()
Enigste wat ik zou kunnen zeggen is ff een beurtje bij de smid maar weet niet of dit al een oudere foto is?
troi schreef:Ik zou ook niet preventief gaan bijvoeren (van glucosamine is sowieso nooit bewezen dat het ook maar iets uithaald) maar wel haar zadel laten controleren door een zadelpasser, de tandarts en de fysio laten komen. Dan weet je dat ze er fysiek goed bij jullie begint.
Met brok zou ik trouwens voorzichtig zijn, veel tinkers hebben dit helemaal niet nodig. Ik zou geleidelijk overstappen op een vitaminekorrel.