Dus ik zit nu te denken om het gewoon "op goed geluk" zelf te doen, maar twijfel welke schoenen de beste keuze is. Mijn gevoel zegt 1 van die 2, dus Renegade Vipers of Scoot Boots. Maar welke kan ik echt geen beslissing over maken. Welke zijn jullie voor gegaan en wat zijn jullie ervaringen?
We rijden recreatief maar de bedoeling is wel serieuzer te gaan rijden, dus langere ritten en/of meer tempo. Echter zullen we nooit endurance-prestaties gaan doen. Pony is ondertussen 20 jaar dus zou fijn zijn als de schoenen de rest van zijn carrière kunnen meegaan

Mijn eigen lijstje:
*Vipers:
+ gekend in de endurance-wereld
- dat (aan)passen en die kabellengte ed heb ik schrik van .. dit kan je in theorie wel laten doen voor de eerste keer, maar dan moet je wel iemand aan huis krijgen...
- klitteband
*Boots:
+ simpel & geen kabels/klittenband ed
- doordat ze zo simpel zijn misschien niet zo stevig? Gaan ze zolang mee als Vipers?
Beetje de grootste punten.
Mijn allergrootste punt is het terrein .. hoe enorm slijten ze als je over kiezelwegen rijdt? En wat gebeurd er met modder & water? En dan vooral bij dingen als dit:
Iets wat pony dolgraag doet, maar ook iets waar ik geen in zin heb om achteraf een schoen in te gaan zoeken

Dus mijn vraag: wat zijn jullie ervaringen? Is de simpele Scoot Boot meer dan voldoende voor ons? Of is het toch beter om meteen naar de super Renegade Viper te gaan?
Ik ben benieuwd
Of zijn die mensen allemaal zo blij dat ze niks anders doen dan buiten rijden?

. Maar we zijn in het voorjaar vier dagen in de Eifel gaan rijden met vrienden, en een vriendin had de renegades omdat haar paard geen ijzers kan ophouden (nagelgaten scheuren steeds uit), en na vier dagen pittig rijden, geen enkel probleem gehad met de schoenen. Zij heeft de hare al drie jaar (renegade classics). Ze zei dat ze nog nooit problemen gehad heeft met de kabels. Kabels zouden trouwens eenvoudig te vervangen moeten zijn.