Grote bult bij / net boven paard haar knie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

langedeel

Grote bult bij / net boven paard haar knie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 20:52

Hoi, sinds een tijdje (april) heeft mijn fries Sietske, een grote bult bij haar knie.
de bult is ineens ontstaan, de dag dat de bult er was liep ze ook heel slecht en heeft ze twee weken rust gehad, daarna liep ze wel weer goed.
in het begin was de bult ook niet heel groot, en wisselde de grootte. ook was de bult helemaal weg te drukken.
Nu is de bult nog wel een beetje in te deuken maar zeker niet weg te drukken, ook is de bult een stuk groter en wisselt de grootte bijna niet. ( het paard maakt er overigens niets van als ik aan de bult zit).
maar nu al een hele tijd verder, heeft Sietske onderhand zo vaak gehad dat ze niet lekker liep, terwijl dat voor de bult nooit gebeurt is.
laatst is de da wezen kijken, die zegt het is gewoon een vochtbult, is niks en dat zo ontstaat . en zegt dat ze niet kreupel loopt ( alleen op het harde stap en draf gekeken).
maar nou liep ze vrijdag weer niet lekker en vandaag nog steeds niet. dus wat zouden jullie doen??
we rijden trouwens op b niveau.

Mer1980

Re: Grote bult bij / net boven paard haar knie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-16 08:19

Ik vrees dat je topic niet goed staat bij kraamstal in the picture, ik denk dat je deze vraag beter bij medisch kan stellen.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 08:38

KS-ITP --> MD

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 08:39

Andere DA bij laten komen of dezelfde en aangeven dat ze niet goed loopt en verder onderzoek gewenst is.

Afschepen met vochtbult en that's it zou ik niet accepteren.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 09:04

Slaat ze met haar been tegen de muur/bak? Daar kan het een trauma van zijn maar het kan ook iets anders zijn. Maar wel een goede dierenarts naar laten kijken, is echt niet niks en kan ook tot blijvende problemen leiden.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 09:13

Mijn paard had ook een bult op voorknie, bleek peesschedeverkleving te hebben, eerste diagnose was slijmbeursontsteking, dus dierenartsen maken ook gewoon fouten. Hij is uiteindelijk hieraan geopereerd.

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 19:52