Verdikking van huid/vacht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Yanaa

Verdikking van huid/vacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 20:02

Net mijn paard van de weide gehaald en de vliegendeken afgehaald. Nu zag ik dat ze een grote plek heeft wat dik is en verder haar hele lichaam onder de bulten heeft zitten.
Zijn dit beten van insecten of heeft iemand een idee waar dit van is of dit herkent?
(Zie foto's)
Afbeelding

Afbeelding

Ik kan die grote plek niet goed plaatsen waar die van komt.

Caroline52

Re: Verdikking van huid/vacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:04

Ik wel bizar geen idee

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:05

Het lijkt wel op een allergische reactie, lijken mij geen insecten beten. Rare plakaat, is het hard? Kan je het indrukken?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:06

hoe lang heeft de deken opgelegen? kan een zwelling van een daas zijn (extreme reactie), maar kan ook een broeiplek van een deken zijn (donkere deken en relatief hoge temperaturen)..

de andere bulten, kunnen van insecten komen, of eiwitten uit het gras, misschien andere levering hooi?

Yanaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 20:08

Weidebloem schreef:
Het lijkt wel op een allergische reactie, lijken mij geen insecten beten. Rare plakaat, is het hard? Kan je het indrukken?

Als ik erop druk is dat stuk echt hard!

Yanaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-16 20:10

elenaMM77 schreef:
hoe lang heeft de deken opgelegen? kan een zwelling van een daas zijn (extreme reactie), maar kan ook een broeiplek van een deken zijn (donkere deken en relatief hoge temperaturen)..

de andere bulten, kunnen van insecten komen, of eiwitten uit het gras, misschien andere levering hooi?

Heb zo'n zebra print deken en die heeft ze eigenlijk iedere x op nu met die dazen. Ze heeft hem net als normaal een uurtje of 10 op de wei op gehad.

Het gras heeft ze nog nooit zo'n reactie op gehad. Heb wel sinds 3 dagen ander hooi, maar had dan wel eerder een reactie al verwacht.

elenaMM77

Re: Verdikking van huid/vacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:12

broeiplek zou sowieso niet hard zijn, maar zou vocht zijn..
de zebraprints zouden in principe ook geen broei kunnen veroorzaken (diepblauw of zwart dan zou het kunnen)..

als het een harde plakkaat is zou ik denken aan een extreme reactie op een daas..

wellicht even koelen en kijken wat dat doet en of hij dat misschien ook aangenaam vind.
en beetje in de gaten houden.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-16 20:13

lijkt mij ook een reactie op een steek van een insect