Pavo Liga voor mijn shetlander!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xDaim

Pavo Liga voor mijn shetlander!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 08:49

Ola,

Waarschijnlijk is dit al het zoveelste topic hier over, maar ik kon nou niet echt iets vinden met een soortgelijke vraag.

Mijn shetlander staat zo'n 4 dagen per week op een kale weide, 3 dagen in een zandpaddock (ze krijgt tussendoor telkens hooi bijgevoerd). Verder doe ik veel met haar, 3x per week longeren, oefenen met lange lijnen ong. 1x per week en minimaal 1x per week een flinke wandeling. Ook doe ik vrijheidsdressuur met haar. Nu wil ik dus een zak Pavo Liga gaan kopen, als beloning met vrijheidsdressuur en om tussendoor een klein beetje bij tevoeren voor nét die extra vitamientjes. Maar doe ik hier goed aan? Ik ben nu nog alles rustig aan het opbouwen qua conditie, maar de trainingen maak ik wel elke keer wat zwaarder voor haar.

Maar ik ben ook weer een beetje bang om een moddervette shet te krijgen :P. Ze krijgt wel voldoende beweging, vind ik dan, maar toch :D.

Ze staat trouwens 24/7 buiten.

xSCWx

Re: Pavo Liga voor mijn shetlander!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 09:07

Die pavo koeken zitten bomvol suiker. Mijn shet werd er heel snel dik van en ging jeuken. Beter kan je dan een vitamine korrel geven zoals Marstall Force.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 09:14

xSCWx schreef:
Die pavo koeken zitten bomvol suiker. Mijn shet werd er heel snel dik van en ging jeuken. Beter kan je dan een vitamine korrel geven zoals Marstall Force.

Jij bedoeld de summerfit koeken, grote suikerklonten idd! Maar de Liga is niet hetzelfde, dat is brok voor sobere rassen. Maar weet niet hoe het daarmee staat met suiker.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 09:20

Mijn paarden (waaronder ook een Shetlander ;-)) voer ik Care4Life van Pavo. Voor de vrijheidsdressuurlesjes van mijn dochter en onze Shet, haal ik de handige stukjes er dan uit.

De Liga versie is nog teveel voor mijn voedingsgevoelige kruising Fjord, die zware insuline resistentie heeft. En die Summerfit koeken zijn inderdaad, te suikerrijk ook.

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 09:29

Daphne__ schreef:
xSCWx schreef:

Jij bedoeld de summerfit koeken, grote suikerklonten idd! Maar de Liga is niet hetzelfde, dat is brok voor sobere rassen. Maar weet niet hoe het daarmee staat met suiker.

Hier doet onze oude baas shet van 23 het prima op ook mijn konik merrie die snel jeukerig is en erg snel dik wordt vertoont geen singalen, ook de care for life krijgen ze in de winter letterlijk slechts een handje en dat gaat ook prima!!

Gladijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 15:22

Wij voeren hier ook pavo Liga.. Ik vind het geweldige biks! Geef niet te veel maar die dubbele vitamine doet zeker zijn werk.

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 17:02

Bedankt voor jullie reacties, ik ga het denk gewoon maar proberen, is het niks dan ga ik wat anders voeren :). Het sprak mij juist wel aan dat er extra vitaminen inzitten, maar minder eiwit geloof ik.

Zilverroosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 17:28

Een handje bix is vast genoeg voor de vd? Dan zal het heus wel meevallen met de hkeveelheid suiker.Hij/zij krijgt vast meer binnen door het hooi en gras.Mijn shet krijgt per dag 100gr.

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 13:23

Met brok / muesli moet je vaak relatief veel voeren wil je aan de juiste hoeveelheid vitamines komen. In Liga (voer t zelf ook) zit de dubbele hoeveelheid vitamines, maar denk dat je er met een kwart kilo per dag niet voldoende aan komt. En om je shet nou meer te voeren van die liga.... ik voer het mijn shet en connemara (meer voor t lekkere en s winters krijgen ze er wel meer van) en geef een vitamine balancer er bij. Zou voor een vitaminebrokje kijken. Dan krijgen ze geen onnodige suikers etc binnen.

xDaim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-16 16:22

Ik heb het inmiddels gehaald (gisteren), ze vind het echt heerlijk en wilt er ook graag voor werken! Voor paardensnoepjes haalde ze haar neus op en was ze tijdens de vd meer aan het slapen dan iets doen. Maar nu wil ze gewoon echt iets doen.

Ik ben dus onwijs blij dat ik dit heb gehaald, mensen waarschuwde me op stal al dat ik niet te veel moet geven, maar een klein handje per dag lijkt me toch niet te veel? Het gaat me ook niet zozeer om het krachtvoer voeren, maar meer om een beloning. Ze krijgt dit dus ook alleen tijdens/na het werken.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:25

Klein handje kan prima hoor!

Mij spreekt Liga ook aan voor mijn beide shetjes. De mannetjes reageerden niet goed op marstall dus het is weer even zoeken :j

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 16:36

Je kan ook eens kijken naar vitalbix. Dat is een vitaminebrokje zodat ze toch al benodigde vitamines binnen krijgen zonder extra balats van suikers. Zij verkopen ook beloningsbrokjes, dacht met rozebottel erin. Mijn shet vind ze heerlijk.