Mijn pony die in deze tijd van het jaar 24/7 buiten staat krijgt altijd diarree wanneer hij op stal komt. Bij binnenkomst nog goede mest maar binnen 24 uur op stal is er diarree. Na een paar dagen hersteld dit weer. De anderen hebben dit niet, de wei is niet te vers. Dierenarts heeft bij mest onderzoek niets gevonden. Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn?
Heb al verschillende dingen geprobeerd muesli ipv brokken. Lucerne. Zaagsel ipv tarwestro.
Ik vraag me af of er wellicht ziektes, aandoeningen of allergieën bekend zijn met dit beeld.
Laatst bijgewerkt door Gini op 09-07-16 08:53, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Meerdere berichten die kort achter elkaar geplaatst werden samengevoegd.
Nou ik vraag me dat af. Bij binnenkomst nog goede mest, want die mest is nog 'gemaakt' in een kalme staat. Blijkbaar is even op stal ook niet echt een probleem? Dan stijgt blijkbaar met de tijd op stal het stresslevel ook steeds meer, tot het zo erg wordt dat er diarree komt. Misschien dat hij na een paar dagen zich min of meer neerlegt bij de situatie?
speurneusc
Geplaatst: 08-07-16 08:46
of van verveling de automatische waterbak proberen leeg te drinken
Dit lijkt me inderdaad ook de oorzaak. Mijn jonge paard krijgt ook diaree van voordroog, nu staat ze 2 dagen op de wei en de mest is weer helemaal goed.
Die van mij heeft ook altijd last van overgang wei/stal, stal/wei, vooral die eerst kan door het weer soms heel abrupt zijn, hoewel van stal naar wei, ondanks rustig opbouwen, ze ook altijd een poosje aan de dunne gaat. Diarree is trouwens echt water dun (soep zeg maar), heeft ie dat of gewoon slappe mest?
ures
Geplaatst: 08-07-16 17:28
soms kan het ook tocht zijn op stal bij een open deur kan de pony al aan de diarree raken