Heyy allemaal, K Ik weet niet of het hier goed staat maar Klopt het dat de voorbenen van een 2 jarige Pony korter zijn op de achterbenen van een 2 jarige?
Er staat namelijk een tinker bij ons op stal bij dat wel een verschil in zit voor ongeveer 4 a 5 centimeter.
Een pony van 2 jaar is nog volop in de groei, dus staat waarschijnlijk flink overbouwd. Dat trekt meestal nog wel bij. Tinkers hebben soms wel een weke rug.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 07-07-16 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt
Beverburcht
Geplaatst: 07-07-16 14:53
Ja dit is normaal. De pony groeit nu waarschijnlijk heel snel, dat gaat lang niet altijd gelijkmatig. ( eigenlijk zijn haast alle 2 jarige overbouwd) Meestal trekt dit vanzelf weer bij.
Inderdaad niks om je druk over te maken een paard groeit namelijk in fases om het zo maar even te noemen. Het is dus niet zo wanneer de voorbenen 2 centimeter groeien de achterbenen ook 2 centimeter groeien. Dit is doodnormaal.
Natascha
Geplaatst: 07-07-16 17:42
Heel normaal, ook bij katten Word hier tijdens dit typen lastig gevallen door onze overbouwde ragdoll.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto. Ook bij volwassen paarden zijn de achterbenen soms langer dan de voorbenen, dus ik vraag me af hoe het bij deze twenter zit als het dus zo opvalt.