Bij deze hoop ik hier ervaringsdeskundigen te vinden met WLD.
Mijn pony's hoeven groeide bij aankoop erg traag en hij was niet fit toen.
Veel kleine dingen, spierprobleemje zus, verkoudheidje zo, nou dat soort dingen.
Meneer voelt zich nu kiplekker, zijn hoeven groeien als kool en nu komt er helaas WLD uitgegroeid bij alle vier zijn hoeven.
Hij heeft flinke sleuven bij zijn hielen, niet fijn.
De hoefsmeden zien het positief in omdat hij goed groeit gelukkig.
Van de week rondgebeld en via een goede hoefsmid die ik via een kliniek getipt is het advies gekregen om Formaline te gebruiken.
Eerder gebruikte ik imaverol, maar dat zou niet afdoende zijn volgens deze smid.
Omdat het aan vier hoeven is en het rondom in de witte lijn zit is uitsnijden geen optie, dan loopt hij niet meer.
Daarbij groeit hij hard genoeg om het zonder schoonsnijden te overwinnen aldus twee hoefsmeden.
Hij stond op ijzers en dat staat hij nu dus niet, als het even kan blijft dat ook zo.
Hier is het advies nu zo:
Hoeven beschermen op het harde met hoefschoenen.
Verder weken in badjes met formaline, hoe vaak moet ik nog ff navragen.
Daarbij de Biotine die hij krijgt verdubbelen om hem zo hard mogelijk te laten groeien, zodat de hoef sneller groeit als de schimmel omhoog kruipt.
Verder de open plekken bereikbaar houden, en waar teveel druk op de hoefwand zit de druk er afhalen, en zorgen dat hij goed af kan rollen.
Vandaag de Formaline gehaald, ik voel me net een gekke professor...
Bij de winkel super geïnformeerd over het middel en hoe te gebruiken in verband met dat het giftig is.
Ik heb dus handschoenen en een veiligheidsbril, en paps neemt morgen van de asbest een masker mee met geschikte filters.
Verder werd mij gezegd goed ventileren, liefst in de buitenlucht.

Stop nu flink watten in de hoefzak en dan verdunde formaline erbij, zodat het niet klotst en zo min mogelijk op zijn huid komt.

Helaas is het troep, maar de schimmel moet gewoon echt dood..
Schoonsnijden had top geweest, maar helaas is dat echt niet slim.
Gelukkig doet ponylief het verder erg goed, hij is blij, fit en loopt erg goed op zijn blote voeten gelukkig.
Alleen de slijtage moet ik nu voor waken, daarom zijn hoefschoenen.
Het is nu een kwestie van geduld en behandelen, en dan komt het allemaal goed.
Met dank aan echt goed groeiende hoeven, het is nu vooral echt veel gedoe al dat behandelen.
Zijn er meer mensen die ervaring hebben met WLD?
Zo ja hoe heb je het behandeld, en hoe lang heeft het herstel geduurt?
En is het schoongesneden of juist niet?

Bedankt voor het reageren, stiekem 'hoop' ik dat er meer mensen in dit schuitje zitten, dommer kunnen we er niet van worden.