Mijn paard heeft extreem veel last van vliegen en ik weet eigenlijk niet meer wat ik er nog aan kan doen... Hij staat samen met twee shetlanders die er totaal geen last van hebben. Ze komen dus echt op hem af!
Hij heeft sowieso een masker op dat werkt wel goed voor zijn ogen want zonder masker heeft hij onwijs ontstoken ogen. Maar zijn koker is met het mooie weer (en dus veel vliegen) ook altijd onwijs dik en warm daarnaast zitten er ook allemaal bloed druppeltjes op door de muggen..

Op de foto's is het misschien niet heel goed te zien maar hij is met mooi weer gewoon elke dag ontstoken..
Een vliegenspray werkt hooguit een half uurtje maar ondanks de vliegenspray komen er alsnog vliegen op hem wel minder dan normaal dat wel! Alleen kan ik niet zo vaak op een dag heen om vliegenspray op te doen.
Ook de bug buster Vamoose vliegen deken van Amigo geprobeerd, volgens de verkoopster de beste vliegendeken ivm de geur die erin zit. Maar daar gaan de vliegen dus gewoon onder zitten waardoor er na een uurtje al een stuk of 30 dode vliegen in zijn buikflap en op zijn rug liggen...

Maar omdat hij toch nog steeds een onwijs opgezette koker had elke keer heb ik deze gekocht:

Deze deken scheen speciaal zijn buik en koker te beschermen maar evengoed zaten ze gewoon op zijn koker..
Toen heb ik de dierenarts gebeld om te vragen of zij iets hadden. Van hun mocht ik iets proberen wat eigenlijk voor koeien is, dat wilde ik wel proberen. Dit scheen 4-8 weken te moeten werken. Maar dit is ook veeeeel sneller uitgewerkt dan de beschrijving zegt.. De eerste keer heeft het twee weken gewerkt maar toen is het ook veel slecht weer geweest en zijn er dus ook geen vliegen. Nu heb ik hem 6 dagen geleden nog een keer behandeld maar gister zat hij alweer onder de vliegen En omdat het ook vrij chemisch is wil ik dit niet te vaak doen (Ik moet zelf handschoenen staat in de beschrijving, lijkt me dus niet heel fijn spul). De dierenarts kan hier verder ook niks mee omdat het dus eigenlijk niet voor paarden bestemd is.
Hij heeft overdag vooral last van de gewone zwarte vliegen en in de avond van muggen en van die hele kleine vliegjes die een beetje op fruitvliegjes lijken. Nu heb ik al naar een dazenval zitten kijken maar die werkt zoals de naam als zegt denk ik alleen voor dazen? Dat zijn nou precies degene waar hij geen last van heeft! En knofook voeren heb ik ook gelezen alleen is er dan weer kans op bloedarmoede en ben ik dan nog wel optijd omdat het al zomer is? Wie heeft er een idee wat ik nog kan doen, hij heeft er ontzettend veel last van en ik weet echt niet meer wat er wel zou kunnen helpen?
Alle tips zijn welkom!!
)
.