Ik heb nog niet met een dierenarts gesproken en verwacht niet dat bokt dierenartsen zijn, maar heb even duidelijkeheid/geruststelling nodig

Vanmiddag is de hoefsmid geweest, en hij vond een ontsteking in haar linkervoorhoef in +/- deze vorm

De hoef was ietsje warm maar wel bijna verloosbaar. Hij zei dat dit een heeel ver begin kan zijn van hoefbevangenheid. Ik schrok wel even, want het is niet niks en ik voer niks vreemds waardoor ze het zou kunnen krijgen. Ook is er helemaal niks aan haar te merken.
Hij zei zelf dat ik me geen zorgen moest maken, maar even moest oppassen met de weidegang (8-10 uur per dag op een vrij kale wei op dit moment) en met het voeren (ze krijgt nu flink hooi, 1,5 kg brok, 1 kg muesli, supplement, lucerne en een handje geplette haver en zemelen. Klinkt allemaal ingewikkeld, maar we zijn nog altijd voorzichtig aan het zoeken naar een patroon dat bij haar past.)
Ik ben van plan om de muesli in ieder geval al flink te verminderen.
Wat denken jullie hiervan? Zien jullie in dit verhaal ook een mogelijk begin tot hoefbevangenheid?
(Wees niet te hard voor me als mijn voerschema slecht is, ik heb het beste voor met mijn paard en doe alleen wat ik denk dat goed is en nu lijkt te werken!)