Bulten op billen pony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lincha38

Bulten op billen pony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 17:13

Onze pony Milo heeft al een poosje last van bulten op zijn billen. Het zit echt onder zijn huid...en lijkt beetje op cellulitis. We dachten aan eiwit bulten maar daar zijn de meningen over verdeelt. Wie herkent dit? Hij heeft nergens last van...loopt goed enig zo als altijd lekker voorwaards. ik had hem paar weken wat schaarser gezet ..het leek over te gaan ..maar wordt nu weer meer lijkt.

roekes

Re: Bulten op billen pony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:28

Dit had mijn pony ook toen hij veel gras te eten kreeg. Nu onbeperkt hooi en stripbegrazing. Dit jaar geen bulten. Bleek toch erg gevoelig voor eiwitten

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 19:45

die van mij had het ook 1 jaar, toen stond ze wel echt op een extreeeeem volle wei. Dit jaar staat ze ook op een volle wei en heeft ze nergens last van... Maar kan eiwitten zijn idd

lincha38

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 21:05

OK...bedankt voor jullie reactie. Kan het kwaad? ik heb weinig mogelijkheid om hem op schraler gras te zetten. Hij kan apart maar vind dat echt zo niet leuk. Heb grasmasker geprobeerd..was ook niet echt succes. Hij is weer zo happy nu die weer bij de andere staat. Zien jullie trouwens ook de foto's die ik bij dit bericht heb gezet? Want zelf zie ik ze nl niet.(moet bokt nog beetje uitvinden zeg maar;))

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 05:00

Ik zie geen foto's! Ik heb toen veearts laten komen. Hij zegt al nooit veel (tenzij het erg is of belangrijk). Nu zei ie nah das niks, beetje eiwitten te veel.
Ik haf ook geen mogelijkheid van minderen. Op een gegeven moment werf het gras natuurlijk minder (richting winter) en toen zijn ze gewoon weggegaan

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 05:18

Mijn paard heeft het ook gehad, en dat was echt niet nahh da's niks. Het bleek een leverprobleem te zijn.

Er zijn 3 manieren waarop leverproblemen zich uiten in een paard. Dat kan in het bewegingsapparaat zijn (o.a. hoefbevangenheid), in de huid (ontstekingen) of in de longen. Of een combinatie ervan.

Zo'n paard zal mogelijk altijd gevoelig blijven voor het onjuiste ruwvoer.

lincha38

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 12:24

Afbeelding

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 13:17

Bij mij viel het mee, veearts laten komen kan nooit kwaad. Die van Pebbles waren wel een stuk kleiner, echt wen soort kleine vetbollwtjes, deze zinn wel groter

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 18:11

Ii vind het heel erg lijken op insuline esistentie.
Die hebben vaak ook dat soort aparte bulten.
En dan moet je suikerarm voeren.

Maar zoek wat info op over insuline resistentie en er is ook wel een centraal topic daar voor,
stel anders daar de vraag of het dat kan zijn.

:j

lincha38

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 18:30

ok ellepel, daar ga ik iig ook op google. Milo moet zijn tweede inenting nog krijgen dan laat de de da meteen even goed kijken. bedankt iedereen voor de reacties!