Stramme rugspieren. Therapie?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Udo2001

Stramme rugspieren. Therapie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 20:24

Mijn DA heeft het advies gegeven om mijn paard na enkele weken licht onregelmatig te zijn geweest op te pakken (weer oké, fotos en scan in orde) daarna zijn bovenlijn los te maken. Mijn paard zal wellicht wat extra hulp kunnen gebuiken. Maar waar begin je? En bij wie? Osteopaat, fysiotherapeut of spierontspanners of welke therapie meer. Iemand ervaringen en tips? Zijn mobiliteit is op het moment gewoon niet oké, maar pijn heeft hij niet...

doornrooss

Re: Stramme rugspieren. Therapie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:31

die van mij heeft ook onregelmatig gelopen, uitstraling van de rug. Ik heb taru ( google even taru en je komt haar tegen) laten komen, super geholpen! na 2 behandeling veel losser en bijna niet meer onregelmatig.

Udo2001

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-16 20:34

En wat doet Taru?

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:44

Goede ervaringen met fysiotherapeut ... die na controle en behandeling me ook zelf wat oefeningen heeft uitgelegd waardoor ik zelf ook meer handvatten had om bezig te gaan.

Let bij zoeken wel even op de opleidingen die je therapeut heeft gehad... er zijn zoveel opleidingen te vinden en niet alles heeft even beste achtergrond. Persoonlijk heb ik het liefst iemand die fysiotherapie voor mensen heeft gedaan en daarna een goede paarden fysiotherapie opleiding of evt. osteopathie voor paarden. Er zijn ook wel dierenartsen te vinden die daarnaast een goede opleiding hebben gedaan dat is ook prima.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:54

Die van mij is behandeld in de vallei door gert-Jan heb een behandeling gehad met stralingen naam zou ik even op moeten zoeken en is met de hand behandeld.

Dit is twee x gebeurt bij hem in de kliniek en nu zijn alle klachten van het onregelmatig lopen verholpen mijn pony bleek ook vast te zitte in z'n rug en bovenlijn

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:56

Ik lees even mee, kreeg hetzelfde advies voor mijn paard gisteren. Ook helemaal in orde, maar verkeerd gereden door vorige eigenaar. Nu erg strak in de rug en moeite met de lengtebuigingen. Ze mag nu eerst het gras op en dan langzaam oppakken aan de longe en in laag tempo lang en laag.

Mijn plan is om een goede osteopaat erbij te halen om alle spieren goed los te maken en te ontspannen. Of zoals hierboven naar de vallei, hoor ik hele goede verhalen over.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 20:58

Ik ben niet gauw echt fan van een arts/dokter maar in de vallei nemen ze alle tijd leggen alles uit en laten alles zien en voelen. Ik wist van te voren niet dat het aan z'n rug lag maar hij zag het al bij de eerste stappen.

Goede osteopaat heb ik er ook bij gehad maar die kon alleen vertellen dat er iets vast zat wat hij niet geheel los kreeg in de kliniek hebben ze dit wel voor elkaar gekregen

doornrooss

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 21:10