Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Hilary schreef:Tandarts erbij geweest? Verder zou ik, ondanks dat mestonderzoek niets uitwijst, toch een breedspectrum wormkuur geven...
wortelsussie schreef:Mijn paard had laatst bloedwormen (winter) vond haar steeds magerder worden maar legde eerst de link met veel werken. Na mest onderzoek toch bloedwormen. Direct een zwarte kuur gegegeven een paar weken later, weet niet meer hoeveel er tussen zat, weer een wormenkuur. Paard is er vanaf gekomen.
Dus bloedwormen kan je wel in het mest zien en is heel vervelend!
tengeltje11 schreef:dikmakers en wormkuur komen er sowieso,maar feit is wel dat er toch een reden moet zijn waarom hij plots zo mager komt.
ik geloof ook wel dat er wormen in het spel zullen zijn(doordat zijn weerstand erop achteruit gaat,dan spelen de wormen altijd op),maar ik wil nu vooral de oorzaak vinden,niet verder hameren op symptomen(die worden aangepakt,maar de oorzaak van zijn vermageren,ligt volgens mij niet bij wormen,want dan zou hij echt vol moeten zitten en zou of mest of bloed echt wel iets van wormen moeten vinden,dat doen ze niet)
en tinker die niet werkt, hoort niet broodmager te komen omdat hij geen extra voer krijgt,als hij in een volle weide staat.
@brainless,in bloed is niets te zien,dus bloedworm zou het sowieso niet kunnen zijn
@butengeweun,niet dat ik weet
@ellepel,ik ga deze namiddag langs bij de dierenarts,vraag dan het verslag.
tijdens de winter was hij mager(lees,je voelde zijn ribbetjes licht,maar zag ze niet),maar nog niet zo mager als nu.(nu zie je zijn ribben door zijn zomervacht en naar mijn idee blijft hij ook gewoon vermageren)
tijdens de winter krijgen ze altijd hooi,bieten,kuilmaïs bij momenten en zout-mineraalblok.
@eyleysmiley,hij is klein(zijn vader is iets boven de 1.30m),hij is nu ook 1.30m ongeveer,iets groter,maar dus niet zo groot dat je zegt van 'daar gaat al zijn energie heen',ook hiet dat hij op van de hormonen is en hele dagen nerveus loopt te zijn,verre van.
tengeltje11 schreef:ingaan op voer-vragen doe ik niet,dat een jong paard meer nodig heeft dan gras en mineraalblok e.d. doen hier niets ter zake,ik acht mezelf wijs en ervaren genoeg om mijn paarden correct en juist te voeden.