Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Pascalle90 schreef:Van mijn kant ook geen positief verhaal. Ik kocht vorig jaar een nieuw paard, was helemaal goedgekeurd inclusief rontgenfoto's. Na een aantal weken ben ik met hem aan het werk gegaan (eerst laten castreren en herstellen) en het paard liep niet rad na een paar weken training. Ik had een naar onderbuikgevoel en heb hem dus gelijk op de kliniek gezet en daar kreeg ik te horen dat de sesambeentjes "ruw" waren. Ik kon het zelf ook op de rongenfoto's zien.
Bij mijn paard was het verhaal: De sesambeentjes zijn niet glad waardoor de pees die eroverheen loopt gaat ontsteken zodra je met het paard gaat trainen. De pees zelf kan wel herstellen na bijv. shockwave therapie en inspuiten en heel lang stappen, maar dan is het probleem met die sesambeentjes nog niet opgelost. Dus zodra je dan weer gaat opbouwen zal de pees weer gaan ontsteken.
Mijn paard (7 jaar) heb ik aan iemand gegeven om als gezelschaps paard te dienen, dus hij staat lekker op een landje/paddock niks te doen en 's nachts op stal.
Ik hoop voor jou dat de prognose iets beter is, maar ik zou wel even informeren of het zin heeft om te behandelen of dat je dan in zo'n cirkel terecht komt.
Ik ben hiervoor bij de Raaphorst geweest en ik vond dat ik daar zeer goed geholpen werd en had ook echt het idee dat ze zeer kundig waren en alle opties aandroegen.