Mijn schimmelmerrie heeft last van melanomen vandaar dat ik altijd haar poeperd check of alles er nog uitkan zoals het hoort, maar toen trof ik iets aan wat ik echt nog nooit heb gezien. DA staat op standby, omdat het natuurlijk naast de anus/poep/bacteriën zit en reacties met nu DA bellen tja daar heb ik niet veel aan dan.
Merrie is er heel nuchter onder, doet haar geen pijn, geen jeuk, het is niet warm, zij heeft geen koort. Het lijken oppervlakkige wonden, ze zijn niet heel diep. Het zit aan de onderkant(!) van de staartwortel. Dus mocht iemand nog een idee hebben hoe dit veroorzaakt is, graag, dan kan het voor altijd voorkomen worden... Het is een zeer sensitieve merrie dus bij pijn/jeuk laat ze dat gelijk merken. Daarnaast is ze echt heel voorzichtig met haar staart, met het minste of geringste zit haar staart tussen de pootjes en het zit ook niet echt op een makkelijke plek op gebeten/getrapt te zijn.
Onder de korst zat een beetje pus, afgelopen twee dagen waterslang erin gehouden en volgespoten met betadine, de bovenkant met acederm. Haren heb ik zelf weggeknipt zodat ik er makkelijker bij kon met schoonmaken. Het is wat dikkige pus wat eronder zat, niet het vloeibare stinkende. Misschien heel verdikt wondvocht dat zou ook nog kunnen. Het is een stuk rustiger geworden sinds ik haar 'behandel'. De wond eronder is mooi roze en dicht verder. De wond zit overigens over de hele breedte van de staartwortel.
Dingen die geopperd zijn:
-Tumor
-Rainrot
-Zomerexceem
Intapen/zwachtelen ga ik niet (zelf) doen, veel te warm plus als ze er dan op plast/poept en dat trekt door een bandage heen dan is ze verder van huis.
Beeldvorming (niet ideaal foto's maken onder een staartwortel)