Aquatraining

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dawson123

Aquatraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-16 15:25

Heei Bokkers,

Ik heb al veel de zoekfunctie gebruikt maar kan niet goed de informatie vinden die ik nodig heb!

Mijn 5jarige ruin moet in augustus een paar weken naar de aquatraining. Nu is dit niet zomaar iets en wil ik graag dat hij bij een goede en kundige trainer komt. Bij mij opstal hebben verschillende mensen goede ervaring met De Hofstede en Gezonde Hoeve ik ben zelf al een keer op de Gezonde Hoeve geweest en vond het er mooi uit zien. Hierdoor zit ik een beetje met m'n handen in m'n haar omdat ik niet weet welke ik moet kiezen...
Wie kan mij hiermee helpen/overtuigen?

Dawson123

Re: Aquatraining

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-16 15:32

No one?

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:34

Waarom moet hij daar heen? Revalidatie of training? Maakt wellicht je keuze makkelijker

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-16 15:41

Let op dat het water goed gezuiverd wordt. Mijn paard heeft er echt een gevoelig huidje aan overgehouden (lees mok klachten over het hele lichaam, regelmatig eiwitbultjes en snel verbranden, dit had hij hiervoor niet). Lag regelmatig vieze mest van andere paarden in de aquatrainer bak.
Bij mij was t trouwens voor revalidatie. Met de twee genoemde locaties geen ervaring. Maar wel gehoord dat bij de hofstede ook geen fris water gebruikt wordt toen ik daar ging kijken (is wel paar jaar terug). Zelf ben ik bij de Vrijhoeve geweest en op het water na weinig klachten daar. Zeker voor peesblessures erg goed, werken samen met dierenarts van toor van de Raaphorst.

dierfysio

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 14:07

Je zou ook eens bij Health4Horses in Drenthe kunnen kijken. Zij hebben een trainingsmolen in water, een seawalker. Paard beweegt hier natuurlijker (want zelf) in dan op een loopband (waar benen onder lijf uit "getrokken" worden door loopband). Ik heb daar in Drenthe veel paarden enorm zien opknappen, al heb ik dat bij de Hofstede ook gezien op hun waterloopband. Het gaat ook om hoe je daarna weer met je paard aan de gang gaat uiteraard. Zorgen dat het probleem niet terugkeert. Succes!!