Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

spatter schreef:Ik voer knoflook granulaat .
Dat zijn kleine stukjes die ze gemakkelijk samen met de meusli eten.
Ik voer maar kleine beetjes en mijn DA zegt dat het echt geen kwaad kan, voor bloedarmoede moet je echt grote hoeveelheden geven.
Mensen krijgen ook niet spontaan bloedarmoede van wat knoflook eten.
Mijn ervaring is dat vliegen hun eitjes niet in de mest willen leggen van paarden die knoflook eten, daar voer ik het voor.
spatter schreef:Ik voer knoflook granulaat .
Ik voer maar kleine beetjes en mijn DA zegt dat het echt geen kwaad kan, voor bloedarmoede moet je echt grote hoeveelheden geven.
Djilna schreef:spatter schreef:Ik voer knoflook granulaat .
Ehm, zegt jouw dierenarts dat of jij? Paarden kunnen net als honden het stofje N-propyl disulfide dat in knoflook niet afbreken. Mensen kunnen dat wel. Voor ons is knoflook geen probleem, voor paarden en honden dus wel. Net als uien (familie van knoflook).
Kleine hoeveelheden hebben geen zin en grotere hoeveelheden kunnen dus inderdaad bloedarmoede veroorzaken. Niet voeren dus.

Nou ze staan hier alleen snachts op stal en dat is ook een groot woord.Sizzle schreef:Spatter, Paarden en katten zijn gevoelig voor knoflook.
Mensen niet of amper.
Bovendien is er geen bewijs dat knoflook iets doet tegen parasieten zoals mijt.
tengeltje11 schreef:toevallig gisteren een soortgelijk topic op een belgisch forum.
daar komt iemand die herborist is en zich verdiept in dit soort dingen.
ook zij was duidelijk: niet geven.
het is niet goed en de hele kleine beetjes die mss geen kwaad kunnen,baten ook helemaal niets,dus waarom dat het risico lopen dat die kleine beetjes toch schadelijk kunnen zijn?
er zijn genoeg andere kruiden die zeker niet schadelijk zijn en wel baat kunnen hebben.