Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Nientsje schreef:De Epplejeck heeft nu een anti dazen en anti teken spray.
Ik heb die laatst aangeschaft om te proberen, mijn paard zit er namelijk ook altijd onder.
Dus ik ben benieuwd.
XxDiandraxX schreef:Butox, officieel niet voor paard geregistreerd maar werkt super. Ik had vorig jaar een paard en daar haalde ik er gerust 50 per dag, na behandeling met butox was het zo goed als over.
Let wel op, bij koeien moet je het in een streep van maantop tot staartwortel aanbrengen. Bij paarden zou ik dat niet doen, komen wel eens huidproblemen van.
Ik kreeg de tip vanuit een paraveterinair om de butox op te lossen in water en dat over het gehele paard aan te brengen omdat het puur op de huid wat heftig werkt.
De dosering die ik kreeg is 60ml butox op 180ml water en dan met een spons over het hele paard aanbrengen.
Krengen vallen mij ook al aan.
? MirandaFuego schreef:Hier gebruik ik ook butox, doe het gewoon hetzelfde op als bij koeien (30ml streep over de rug) en heb nooit huidproblemen gehad.
Werkt wel zes weken per behandeling, dus zeer makkelijk in gebruik.
Qua kosten denk ik stukken goedkoper, doe twee jaar met een fles van zestig euro, (voor twee paarden en twee geiten) gewoon online te bestellen.
sakvis schreef:Kokosolie. Werkt als een tierelier en is huid en milieu vriendelijk. Gevoelsmatig werkt het ook meerdere dagen. Er is een Duits wetenschappelijk artikel over kokosolie en teken.