Net dat beetje extra...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Jonnekee

Net dat beetje extra...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 00:21

Hallo Bokkers,

Net dat kleine beetje extra Energie dat is wat mijn paard nodig heeft, wie heeft er een goede tip qua supplement, de reden voor een supplement is omdat mijn paard niet tegen muesli kan.

Paard krijgt 2x op een dag 1.5 schep Vente krachtvoer met flink wat grasmix en een scheutje Omega olie gold van de Paardendrogist, en natuurlijk genoeg ruwvoer.

Paard loopt op ZZ-Zwaar niveau en traint 4 tot 5 keer in de week.

Ik mis gewoon net dat stukje pit, het is echt een paard wat je liever remt dan naar voren 'schopt', beetje lui aangelegt is hij soms.

Wie o wie heeft er tips?

Groetjess....

Eilinora

Re: Net dat beetje extra...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 04:16

Ik voer een beetje marstall force bij.
Vitamine en mineralen en ik merk wel dat mijn merrie wat meer enerie heeft.

Wdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 05:19

En gewoon wat haver? Zelf goede ervaringen mee gehad met mijn flegmatieke ruin.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 06:13

Meer olie bijvoeren

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 06:16

Wat voor mix krijgt hij nu?
Ik vind 3 scheppen per dag al aardig veel. En ja ik zie dat hij zwaar traint hoor, maar dan nóg.
Misschien goed om eens te kijken naar een ander soort/merk krachtvoer?
Waar meer inzit.

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 06:43

Pavo Sportsfit of Pavo Topsport al eens geprobeerd?
Heel soms wil het weleens helpen om juist wat minder krachtvoer te voeren, al is 3 scheppen niet extreem veel voor een paard wat zz-z loopt en 4 a 5 keer getraind word per week.

Vitaquilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 06:45

Ik voer mijn merrie een handje granenmix bij naast haar gewone voer en ik heb een heel ander paard. Veel energieker en actiever

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 06:51

Kijk eens naar de producten van soulmate nutrition ik ben hier erg tevreden over...en ze geven ook fijn advies als je vragen hebt

Jonnekee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 12:53

Dankjewel al voor jullie reacties.

De kwaliteit van de brok is van goede kwaliteit dit heeft de staleigenaar helemaal uitgezocht omdat ook de manege ponies en paarden het er goed op moeten doen,

Paard kan echt niet tegen muesli dus dit is geen optie als ik iets bij ga geven moet het toch echt den supplement zijn,

3 scheppen valt op zich nog wel mee voor een paard wat hard werkt en hij krijgt bij zijn brok ook grasmix, dit omdat hij beter moet kauwen en omdat hij met eten luchtzuigt op de deur en anders als zn brokken over de deur laat vallen, en de grasmix is toch extra ruwvoer naast zijn grote hoeveelheid die hij al krijgt...

Met betrekking over het luchtzuigen paard heeft geen maagzweren! Het is echt zijn verslaving geworden nadat hij afgespeend werd als veulentje, met het extra ruwvoer is het al verminderd helemaal met de grasmix bij zijn brok.

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:03

gewoon van het krachtvoer afhalen (granen en suikers), vitamin brok bijvoeren en onbeperkt hooi. je zult merken dat je paard na een week of 2 a 3 meer energie heeft en de training langer volhoudt. daarnaast is op een dag 1 uur trainen niet veel (ik weet niet of dat zo is maar da tis vaak de strekking). je paard heeft dan nog 23 uur om zijn kost bij elkaar te eten. mijn ervaring is dat paarden juist luier worden van krachtvoer, snel moe zijn en minder concentratie hebben. eventueel kunt je de grasbrok bij blijven voeren maar in principe kan hij zonder krachtvoer met onbeperkt hooi en een geode vitamin brok. (reformin plus van hoveler, of andere)