Pony eet Vital Complete en Marstall Force niet meer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anss89

Pony eet Vital Complete en Marstall Force niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-16 14:26

Hoi,

Ik kon zo even geen recent topic topic vinden, maar mijn pony eet de brokjes van Vital Complete niet meer. Ik moet het wel voeren van de Ostheopaat (liefst 75 gram per dag), maar ik krijg er hooguit een handje in en soms echt helemaal niet. Ik heb nu de Marstall Force geprobeerd, maar die eet ze helemaal niet. De oplossing is waarschijnlijk om het te mengen met ander voer, maar het is een kleine pony die snel dik wordt (op dit moment ook is). Iemand een goede (suikervrije) oplossing? :+

Bedankt!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:38

slobbertje maken met marstall vito? Of nog een andere soortgelijke brok proberen.
Wat bietenpulp en zemelen en daar slobber van maken, let wel op de juiste verhoudingen en de duur van het klaarmaken.

RianneH

Re: Pony eet Vital Complete en Marstall Force niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:41

Maar bietenpulp zet aan en is ook niet iets wat paarden gegarandeerd graag eten.

Wij geven winters altijd een schep grasmix over de Force. Misschien is dat een optie?

Floortz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:42

Mengen met compact gras? Dat vinden de meeste paarden erg lekker.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:43

in grasmix zitten meestal meer suikers en zetmeel dan bietenpulp.
Overigens zou je het ook met safe and sound kunnen mengen, maar zoals alles met weinig suiker is er geen garantie dat je paard het eet. Je moet gewoon even vinden wat jou paard lekker vind.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 14:46

Heb je al een andere balancer geprobeerd? Zoals Vitalbix of Metazoa? Als je paard slobber lust zou je dat idd ook nog kunnen proberen. Klein beetje slobber en daar dan de brokjes doorheen doen.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-16 22:42

Mijn kieskeurige paard at ook geen Metazoa meer toen de samenstelling was gewijzigd en dat hoorde ik van meerdere mensen, dus ik zou als je die (of een ander merk) wilt proberen gewoon een kleine verpakking proberen. http://www.superfithorse.nl/ zou ook nog kunnen, die at mijn paard wel.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 07:01

Mengen met iets is het enige dat bij mijn kieskeurige eter helpt.
Ik meng het nu met Agrobs Alpengrun muesli. Daar zit niets in, zet niet aan.
Of een andere vitaminebrok inderdaad. Nadeel is dat je van de meesten meer moet geven dan van de Vital Complete of Force.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 07:04

Ik geef de Metazoa altijd met een handje lucerne en nooit geen problemen gehad dat ze het niet wilde eten.
Hier ging het juist een stuk minder met de Marstall Force en de Pavo Vital Complete, plus dta ze bij beide mest ging eten.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 07:07

kiki1976 schreef:
Ik geef de Metazoa altijd met een handje lucerne en nooit geen problemen gehad dat ze het niet wilde eten.
Hier ging het juist een stuk minder met de Marstall Force en de Pavo Vital Complete, plus dta ze bij beide mest ging eten.

Mijn eigenwijze beest blieft geen luzerne. En ook geen metazoa meer. Van de week slobber gemaakt met metazoa erdoor maar subli heeft de slobber veranderd helaas. Dus dat ging er ook maar half in.

Zucht

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 07:23

En gerstemix van Mijten.Mijn oude dame van 33 vind het heerlijk en doet het er super op.Ik geef het wel als slobber.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 07:54

Rocamor, had je de gewone Metazoa of had je de nieuwe variant met timothee geprobeerd?

Daphneeeej

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 08:00

misschien hooicobs weken met heet water tot een papje en daar de korrels doorheen mengen? Geweekte hooicobs gingen er bij mijn paard in als zoete koek met al zijn vieze medicatie.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 08:34

kiki1976 schreef:
Rocamor, had je de gewone Metazoa of had je de nieuwe variant met timothee geprobeerd?

Geen idee om eerlijk te zijn. Heb nu een paar zakken gevoerd. De eersten gingen "nog wel". Niet van harte. Maar de zak die ik nu heb, gaat helemaal niet meer. Helaas is de zak zelf al weg, dus kan er niet meer opkijken.

Hoe lang geleden is de samenstelling veranderd?

anss89

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 20:48

Bedankt voor jullie tips! Ik kreeg ook een goede tip om de brokjes te mengen met Marstall Vito (voor paarden die gevoelig zijn voor hoefbevangenheid). Ik denk dat ik dit eens ga proberen. Anderen hier ervaring mee? Ik zal mijn ervaring delen zodra ik het binnen heb :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 09:23

Mijn haflinger lustte de Vito niet. Maar goed, dat is ook wel een extreem kieskeurige eter :+
Het is absoluut een goede muesli om het eens mee te proberen. Net als de Marstall Faser Light, Cavalor Fiber Force, Agrobs Alpengrunmuesli. Allemaal muesli's laag in zetmeel en suiker, voor gevoelige paarden.
Dan heb je nog wat keuze, mocht de jouwe het ook niet lekker vinden :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 11:28

Rocamor schreef:
kiki1976 schreef:

Geen idee om eerlijk te zijn. Heb nu een paar zakken gevoerd. De eersten gingen "nog wel". Niet van harte. Maar de zak die ik nu heb, gaat helemaal niet meer. Helaas is de zak zelf al weg, dus kan er niet meer opkijken.

Hoe lang geleden is de samenstelling veranderd?

Is geen nieuwe samenstelling maar een nieuw product, dus zowel de gewone variant als een timothee variant.