Paard allergisch voor huisstofmijt, ervaringen gevraagd

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rowenaduke

Paard allergisch voor huisstofmijt, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 21:19

Ik heb vorige week een allergie test laten doen bij mijn paard, hij werd getest op verschillend pollen, bomen, grassen en mijten. Vandaag kreeg ik de uitslag en hij heeft dus een allergie voor huisstofmijt.
Soms is het mogelijk om ze te laten desensibiliseren maar dit is in zijn geval niet nodig omdat de allergie waardes niet hoog genoeg waren..

Ik heb nog nooit eerder gehoord dat een paard allergisch is voor huisstofmijt, zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?

De klachten die hij heeft zijn hoesten en benauwd, af en toe heeft hij ineens een flinke hoestaanval wat soms ook gepaard gaat met benauwdheid. Soms hoor ik hem weken niet, en dan heeft hij ineens weer een aanval. Meestal duurt zo een aanval een aantal uur tot een dag..

Verder staat hij al 24/7 buiten met schuilstal zonder bodembedekking en heeft hij nat gemaakt hooi tot zijn beschikking.

Alle tips en ervaringen zijn welkom!

Cerastes

Re: Paard allergisch voor huisstofmijt, ervaringen gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:24

Ik wist niet eens dat er huisstofmijt in een paardenstal zat...ik dacht alleen in huizen of kantoorgebouwen en hotels enzo...

Apart zeg...hopelijk vind je wat ervaringen hier!

Succes!