) maar wel het paard van een stalgenootje die graag mee wil, maar erg schrik heeft voor overbelasting/haar paard pijn te doen.Dus ben ik op zoek naar ervaringen. Zijn er mensen die lange buitenritten doen met hun blessure-paard? En misschien zelfs trektochten? Het uiteindelijke doel zou zijn een dag of 2/3 rondrijden, zo'n 20km per dag. Daar willen we dus naartoe werken, maar stalgenootje ziet het niet zo zitten volgens mij

Haar paard heeft achteraan een peesblessure gehad + zenuwsnede (zat een zenuw knel bij het spronggewricht of iets in die richting). Nu zou hij vooraan artrose hebben in de kogel (geen foto's gemaakt). Hij is ingespoten met ontstekingsremmer en krijgt nu een duivelsklauw-supplement bij. Binnenkort gaat ze ook starten met iets met glucosamine in.
Maar wat zou nog kunnen naar de toekomst toe? Wat zijn jullie eigen ervaringen?
Paard is totaal niet kreupel, ik zie er zelfs niks aan maar ik ben ook geen DA
Bedoeling is ritten te doen met voornamelijk stappen en voor de afwisseling eens een stukje draf en misschien een klein galopje, net wat op dat moment kan. Als we grotere ritten doen (15+ km) zit er ook een pauzemoment in.Kan dit nog? Of is dit bij voorbaat te hoog gegrepen?