nu heb ik hem al wel weer 10 maanden gewoon in training en in die tijd heeft hij nog geen 1x weer een blessure gehad tussendoor wel eens een dik warm been als ik net iets te veel van hem vroeg maar dat was alleen de eerste 3 maanden. Ik heb hem nu in een heel klein stukje land staan als voorzorgsmaatregel en dat heeft een hoop leed voorkomen. Goed nu is het dus zo dat hij 3x een peesblessure heeft gehad, 1x iets met zijn kogel en nog een hele hoop onverklaarbare kreupelheden die na een paar dagen weer over waren. Ik ben er ook achter gekomen dat hij van mijn BR Ultimo peesbeschermers voor erg warme benen krijgt en dat hij de dag er na dikke benen heeft en dat betekent dat ik die week niet kan rijden omdat zijn pees moet herstellen. Nu heb ik dus een paar vragen : Hoe kun je de pezen van een paard sterker maken?
Zijn er voedingssupplementen die de pezen helpen "sterk" te blijven?
Weet iemand goed lucht doorlatende peesbeschermers?
En zijn er nog algemene tips/tricks voor paarden die gevoelig zijn voor dit soort blessures?
Kan je paard puur door hoefijzers al een peesblessure oplopen? Want knol had alle 3 keren net weer nieuwe ijzers onder voor het buiten seizoen
Als je paard een beetje een bolle hoef heeft, heeft hij dan meer kans op peesblessures?
En mijn grote maat draaft en galoppeerd met zijn been recht en zwabbert dus enorm met zijn voeten, kan dat er ook invloed op hebben?
Heb de DA de oren van het lijf gevraagd maar ben een paar dingen dus vergeten te vragen
Sorry als dit hier verkeerd staat ben nog redelijk nieuw op bokt en het is hier nogal groot dus ik kan niet alles vinden
, met luchtgaten