Mijn merrie staat sinds augustus in een gemengde groep. Hiervoor heeft ze altijd samen met mijn andere merrie gestaan. Sinds ze ruinen in de buurt heeft, is haar hengstigheid goed te merken. Ze staat dan continu met d'r billen te draaien en te plassen. Ze wordt niet vervelend qua gedrag (voor mij dan, de ruinen zijn haar af en toe wel flink zat
), maar ze plast heel haar achterbenen onder.Haar hengstigheid duurt nu ook langer en ze is vaker hengstig.
Sinds drie weken hebben we een nieuwe merrie op stal die de leiding genomen heeft. Hier was ze eerst bang voor, maar haar hengstigheid heeft het gewonnen en inmiddels staat ze al ruim 2 weken tegen de nieuwe merrie aan te plassen.
Het lijkt wel of het niet meer ophoudt, ik vind het knap dat ze het nog aangedronken krijgt.
Waarom reageert ze zo heftig op de nieuwe merrie? Het is tenslotte een merrie en geen ruin.
Is er iets wat ik kan voeren om haar hengstigheid iets af te vlakken? Nogmaals, ze is niet vervelend behalve dat ze errug graag terug wil naar de kudde, maar ze is vooral zo vaak en zo lang hengstig.
Alvast bedankt!
echter is mijn merrie het hele jaar door hengstig en wordt ze heel vervelend ook met rijden, dan is ze constant aan het gillen etc. (Hiervoor is ze al helemaal gecheckt of het niks geks was)