Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:Doet ze het alleen met zadel op of ook zonder? Soms kan een zadel teveel druk geven achter op de rug waardoor je dit verschijnsel ook kunt krijgen.
zou daar dus zeker even naar kijken!
Janneke2 schreef:.....een friese ruin bij ons op stal heeft dit ook.
Hij is in de kliniek van Utrecht onderzocht, uitslag verklevingen in de dikke darm.
Oplossingen: er schijnt een operatie te zijn, maar die is duur en risicovol.
Hij staat op vlas, krijgt een beetje laxerende olie en idd zemelen.
rina schreef:Ik heb een merrie gehad die dat ook deed. Zelfs op stal af en toe. Die bleek een ruggewervel met wat weinig ruimte te hebben. En had dan dus gewoon pijn in de rug. Mss eens een fysio erna laten kijken.
MallyOtaku schreef:Bij ons op stal doet een pony precies hetzelfde, deze had nergens last van maar had door dat ze dan stil mocht staan en pauze kon nemenMaar ik zou idd er toch voor de zekerheid naar laten kijken
MallyOtaku schreef:Bij ons op stal doet een pony precies hetzelfde, deze had nergens last van maar had door dat ze dan stil mocht staan en pauze kon nemenMaar ik zou idd er toch voor de zekerheid naar laten kijken
Horsesandme schreef:Bij nierstenen had je ook wel koliekverschijnselen gezien denk.
Ik heb nierstenen gehad en lag te rollen over de vloer zoveel pijn had ik. Dus lijkt mij dat je paard dat ook zo voelt.
En je heb de urine laten testen zei je. Als ze urinestenen had hadden ze dit kunnen zien in de urine omdat er dan bloed in de urine zit.
janouk schreef:Heftiger tijdens hengstigheid?
Cyste op eierstokken al gecontroleerd?