We gaan ervoor! ondanks haar leeftijd.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

We gaan ervoor! ondanks haar leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 11:32

Fyanne had al heel lang last van een bloedneus [links] dan weer wel,dan weer een poos niet.Dan kwam er weer vieze snot uit,en dan weer heldere snot.
Tot 2 keer toe mijn D.A. hiervoor gebeld, 1x kwam hij langs,andere keer via tel.het was een gesprongen adertje zei die,kon geen kwaad.

Vorige week werd ze opeens heel erg benauwd,neusgaten wijd open met uitblazen,zie filmpje 1.
Ik me D.A. gebeld,en hij dacht aan een Longontsteking [via de tel.,niet langs gekomen] en schreef een 4 daagse AB kuur voor.Na 2 á 3 dagen moest het over zijn,of in ieder geval bijna over.Ik ben de kuur s'avonds gelijk gaan ophalen en de volgende dag ermee begonnen.
Na 3 dagen geen verbetering en de 5de dag weer de D.A. gebeld,dat het niet had geholpen [filmpje 2]. Tja hij kon niet nog een kuur geven,en ik moest het nog een week aankijken.

Ik vertrouwde het niks en heb een second opinion gevraagd bij een Kliniek.Die zijn dezelfde dag nog geweest en ik schrok heel erg van zijn diagnose.
Haar hele neusholte was óf flink ontstoken en moest gespoeld worden,óf er zat een tumor.
Ze zou naar Utrecht moeten om een CT scan te maken,om zeker te weten wát het is.

Dit wil ik zeker wel doen,maar ze is nu bijna 29 jaar oud en ik vind de reis erheen erg ver.
Nu heb ik in de buurt gekeken voor een kliniek,nergens maken een CT scan,maar wel een Endoscopie.
Ik wil nu eerst naar Kootwijkerbroek gaan naar de kliniek,kijken of ze haar daar miss. kunnen helpen.Deze rit is niet zo heel ver voor haar,en ze is daar eerder al geweest.
Ik wil er álles aan doen om haar beter te maken.

Ze is verder goed gezond,Hart en Longen waren super goed.

Filmpje1.
View My Video

filmpje 2.
View My Video

Furrow

Re: We gaan ervoor! ondanks haar leeftijd.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 11:46

Ten eerste respect, leeftijd zou nooit in relatie mogen staan met de zorgen dat een dier nodig heeft zolang het ethisch verantwoordelijk blijft!
Ik ben heel benieuwd wat eruit komt en duim hard voor je paard!

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 11:50

Bijzonder dat je dierenarts antibiotica voorschrijft terwijl hij geeneens is wezen kijken. Hoe kan hij dat door de telefoon beoordelen? Goed dat je een second opinion hebt gevraagd. Ik zou ook naar de bekende kliniek gaan en kijken wat ze kunnen doen. Te lang en te ver zou ik op die leeftijd ook niet meer doen..maar wel kijken wat er nu mogelijk is

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 11:54

Er is ook een rijdende kliniek he, weet echt de naam niet,maar denk dat als je gaat zoeken op google je dat kan vinden.
Misschien is dat een idee?
Groot gelijk dat je wle goed alles na laat kijken hoor! :j

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 11:59

Rijdende kliniek heb ik idd. ook over gehoord,maar geen idee hoe en wat en of ze een site hebben.
Mijn D.A. doet veel diagnose's via de tel.als ik de klachten vertel. Alleen dit keer vertrouwde ik het niet,dat het een longontsteking zou zijn.Ze stond verder niet te pompen,was niet ziek,eet en drinkt goed,dus dat vond ik wel vreemd. Daarbij een week aankijken doe ik niet met deze klachten én op haar leeftijd.
Het gaat om dit paard.
Afbeelding

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 12:01

Je kan ook contact opnemen met xxsalinaxx op Bokt, haar paard Mirre heeft volgens mij bloedneuzen gehad en is geopereerd. Ik dacht dat die een tumor had of zoiets en zij kan je misschien meer vertellen over de behandelings procedure, welke kliniek en hoe de revalidatie was etc

Edit: [MD] Medisch wonderpaard Mirre in kliniek.. (vervolg bloedneus)
Laatst bijgewerkt door MariekeS_ op 28-05-16 12:02, in het totaal 1 keer bewerkt

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 12:02

MariekeS_ dat topic ken ik,dat heb ik gelezen! maar haar paard is een heel stuk jonger dan mijn paard.
Haar paard had idd. een goedaardige tumor.
Opereren,als dat moet,zou ik alleen doen als ze er echt beter van zou worden.Dan zou ik dat risico wel durven te nemen.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 12:03

Ah ok!

Ja natuurlijk, dat maakt dat van jullie wel een heel ander verhaal :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 12:13

Leeftijd en regelmatig bloedneus is inderdaad een redelijke kans op tumor helaas.
Probeer voor jezelf een plan te trekken wat je doet met bepaalde uitslag.
Sterkte in iedergeval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 12:20

Of een bacterie op de neusschelpen. Mijn paard heeft die pech gehad. Het begon bij hem met een snotneus, waardoor de DA aan sinusitis dacht en me onmiddellijk door stuurde. De mijne heeft geen bloedneus gehad, maar ik kan me wel voorstellen dat een ontstekingsproces ook bloedneuzen geeft. Bij mijn paard zijn de neusschelpen eruit gehaald, wat een vrij zware en bloederige ingreep is (foto's staan in zijn topic). Gezien de rest van zijn problemen, had ik, als ik tijdens de ingreep aanwezig was geweest, er toen voor gekozen om hem te laten gaan. Nu was ik aan het werk en we gingen er allemaal van uit dat het gewoon een sinusitis was, waarbij men zijn sinussen ging spoelen. De DA heeft tijdens de ingreep wel een beslissing moeten nemen zonder dat hij met mij kon overleggen, maar goed. Als jou paard voor de rest zo gezond is, zou ik er ook gewoon voor gaan hoor.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 13:02

Sinusitis dat kon het ook zijn zei de D.A. en dan moest ze gespoeld worden.Ze boren dan een gaatje door het bot heen en dan gaan ze spoelen.Ik hoop echt dat het Sinusitus is.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 13:24

Ik zou alleen als ik jou was niet naar Kootwijkerbroek gaan, maar naar Hofma of naar VUG. Zitten nog dichterbij ook. KWB is (op dit moment) niet veel meer.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 15:19

Hofma neemt geen klanten meer aan,die was gister bij mij geweest. Erg jammer,vind ze errug goed.
VUG zit in Uddel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 15:20

Jammer dat je te ver over de grens zit, ik ben mega geholpen bij Equitom te Lummen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 15:23

Pff, heftig ziet het eruit, of vooral; klinkt het!
Ben benieuwd wat het nu uiteindelijk is en hoop dat het opgelost kan worden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-16 16:31

Vanmiddag heb ik haar Reiki gegeven.Eerst wilde ze niet,miss. deed dat pijn? daarna ging ze er echt voor staan,heel relaxt.Gewoon los in de wei,niet vast gezet ofso.
Baat het niet,het schaad ook niet.
Heel benieuwd hoe ze morgen weer klinkt.

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 19:10

Sizzle schreef:
Leeftijd en regelmatig bloedneus is inderdaad een redelijke kans op tumor helaas.
Probeer voor jezelf een plan te trekken wat je doet met bepaalde uitslag.
Sterkte in iedergeval.

Dit...en bedenk daarbij dat ze al in ruime reserve tijd leeft gezien de staat waar zij ooit in verkeerd heeft.

Sinusitis is ook best heftig hoor. Heb al een paar paarden gezien die gespoeld werden maar vind dat toch een beste ingreep voor zo'n paard.
Kan het niet ook het gebit zijn waar ene ontsteking in zit.

Ik hoop dat het uiteindelijk meevalt en ze nog even bij je kan blijven.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 08:23

quote:Dit...en bedenk daarbij dat ze al in ruime reserve tijd leeft gezien de staat waar zij ooit in verkeerd heeft.
Wat bedoel je hiermee Cowgirl?
Ze is elk jaar door de paardentandarts gecheckt,moet dit jaar gedaan worden.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-16 14:02

Zo is ze vandaag.
Ikzelf vind dat ze minder geluid maakt en ietsje minder benauwd is.
Maandag bellen,eerst naar de kliniek in Uddel.Die zit hier vlakbij.

View My Video

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-16 19:41

Hoe gaat het ondertussen?

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-16 21:40

Het gaat stukken beter met haar!
Ik heb ook een echte paardentandarts gemaild, i.p.v. een behandelaar.Die neemt woensdag contact met me op.Ik denk n.l. dat er ook iets met haar kiezen mis is.