Zijn gebit is mooi bijgewerkt en toen kwam er een maar...... Op de plek waar het bit in zijn mond ligt zag de tandarts een melanoom zitten (niet groot, iets groter als een speldenknop). Daarna ging hij verder kijken naar zijn 2e kies in zijn onderkaak, daar was een stukje vanaf gebroken, en helaas, een openliggend wortelkanaal.
Momenteel is er geen ontsteking actief, zit het paard prima in zijn vel en heeft er, voor zover ik kan inschatten, geen last van. Alleen, ik moet er wel wat mee....
Zijn er hier mensen met ervaringen van een paard met een melanoom in zijn mond (binnenin dus) en het verwijderen daarvan? En hoe zit dat met een afgebroken kies?
Advies is om foto te laten maken en daarvan af te laten hangen of de kies er wel of niet uit moet (overigens geeft hij aan dat de kans erg groot is dat hij er wel uit moet en de kans klein dat hij geen problemen gaat geven)w. Melanoom laten verwijderen vanwege de locatie.
Dan rijst de vraag, waar kan ik het beste terecht? Zou een dierenarts dit voor mij kunnen doen of moet ik echt richting kliniek gaan denken? '
Al bij al viel het een beetje tegen, denken voor jaarlijks onderhoudt te gaan en dan met dit verhaal naar huis gaan. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/meiningen
. Dank voor de link Caira.