Fiberforce

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Fiberforce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:23

Wie geeft er cavalor fiberforce en wat zijn de ervaringen?

ik zoek een voer waar ik tot max 1 schep van kan voeren, als aanvulling op het handje vitaminebrok wat mijn pony krijgt. (vitalbix).
Het is dus voor de knabbel en extra ook wat energie.
Daarnaast geef ik een scheutje lijnzaadolie en staat hij 24/7 per dag buiten, schraal land en vrij arm ruwvoer.

Hij heeft vlot een opgeblazen buik en gas, als ik dan even longeer of rijd slinkt dat wel, maar laat hij ook veel scheten.

Ik geef nu de pavo care4life, prima spul. Maar een jaarrond kruiden voeren wil ik eigenlijk niet.
(heb nu 1 zak gevoerd, ongeveer 3 weken mee gedaan.)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 21:34

Ik! Geef ze hier allemaal fiberforce, de sportpaarden, de mini, het paard die hier op boxrust staat krijgt het ook.. geef het omdat het de darmen stimuleert, zitten veel vezels in :) ook is het goed tegen maagzweren en vinden ze het gewoon heel lekker. Ik vind het een ideale aanvulling naast de muesli van Cavalor wat de paarden ik de paarden geef die aan t werk zijn. Echt heel tevreden mee!

Letizia

Re: Fiberforce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 22:13

Ik geef het mijn AV merrie, moet met haar altijd erg oppassen met suikers, gevoelige darmen en hyper-de-pieper als ze te veel krijgt, maar hier doet ze het goed op.
Ze is op het moment alsnog wat opgeblazen als ze uit de wei komt, idd bij beweging slinkt het goed en gratis gas :Y)

Omdat ze op dit moment meer dan genoeg uit het gras haalt, krijgt ze het puur, normaal gemengd met speedibeet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 12:59

Helaas uitverkocht.
Dus dieetmix meegenomen.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 23:59

Wij voeren het al een tijdje, maar heel weinig, omdat de 3 oudjes alleen wat krijgen voor het idee.

Toen mn ruin ir bleek, hebben we eerst vito gegeven. Later zelf lopen mengen. Omdat de merrie wat anders nodig had, gaven we speedibeet en wiesencobs. Dat aten ze zo niet, dus FiberForce gekocht om er doorheen te doen.
Nu met warme weer alleen een handje FF en optiform.

Toen het voor ons lastig was om te halen heb ik me even laten omhalen om natural balance te kopen jaartje terug. Dat vond ik sws teveel knofloook bevatten.

Laatst weer in nood iets anders gekocht; pavo nature's best. Mn ruin liep meteen weer gevoeliger ook.

Nu staan ze op hooi en loopt hij sws niet gevoelig meer. Maar ook met FF geen aandere problemen en genoeg energie.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 00:49

Ik heb het gevoerd maar was niet zo tevreden.
Veel stof en gruis in vond ik een flink deel van de zak, en hij dook er ook niet bepaald op af vond ik.
Verder vind ik het qua vezels topspul, maar het vele stof en de prijs is voor mij de hoofdreden geweest het niet meer te kopen.
Ik voerde het trouwens om poedertjes doorheen te mengen, toen slijmoplosser omdat hij verkouden was op dat moment.
Daarna ben ik magnesium gaan voeren en dat plakt niet aan brok, wel aan fiberforce.
Daarvoor gebruik ik nu luzerne, en hij krijgt metazoa.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:43

Hier eigenlijk nooit gruis en heb nu wel wat zakken gehad. Ik had dat juist toen we een zak Faser light probeerden, een en al poeder.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:54

Ik voer al jaren fiberforce, en ik voer een halve voerschep door haar vitaminebrok en een beetje 125 gram Marstall sinfonie voor haar luchtwegen. zomers laat ik de marstall sinfonie weg.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 11:55

Ik voer al jaren fiberforce, en ik voer een halve voerschep door haar vitaminebrok en een beetje 125 gram Marstall sinfonie voor haar luchtwegen. zomers laat ik de marstall sinfonie weg.

ik vind het erg fijn voer om erbij te voeren en heb nooit geen gruis of stof in de zakken.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 12:02

Mijn jonge ruin krijgt na kliniekopname fiber force en hij doet er super goed op en vindt het daarnaast ook nog erg lekker.
Bij ons in de buurt is het gelukkig goed verkrijgbaar dus grijp eigenlijk nooit mis.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:05

Ik heb het ook een tijd gegeven. Vond het een goed product, paard was er zot op!

dena_mii

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 13:08

Mijn merrie krijgt het ook sinds een maand of drie. Ze krijgen hier sochtends eerst brok en gaan dan naar buiten. Aangezien ze sowieso al te dik was (en nog wel een beetje is) wil ik niet zoveel brok voeren en ik denk dat dat sochtends ook te zwaar valt. Ze krijgt nu sochtends een halve schep FiberForce en smiddags en savonds handje brok. Ze doet het hier erg goed op en vindt de fiberforce ook echt lekker!

Martine_Levi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:11

Ik voer het ook naast de Vitalbix en ben nu aan de 3e zak begonnen volgens mij.. Het bevalt mij heel goed! Ik kom ook van de C4L af en ben overgestapt omdat ze dat niet meer at. De stukjes viste ze er uit maar het gruis bleef in de bak liggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 08:35

De mijne at de c4l met veel smaak, maar ik wil niet altijd hetzelfde kruiden mengsel geven dus wissel dan liever af.

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-16 12:14

Mijn merrie krijgt ook Cavalor Fiberforce en ze doet het er goed op en vindt het ook lekker. Eerst voerde ik Pavo Care4Life maar dat wilde ze niet meer eten dus toen ben ik overgestapt.