Het gaat over mijn kersverse pony van bijna 12jaar, kruising welsh met nog iets. (Haf is al veel gezegd)
zelf probeer ik op zo'n natuurlijk mogelijke manier met paarden om te gaan, ik doe veel grondwerk (meestal online alleen in filmpje in vrijheid omdat ik anders echt niet kon filmen) en ben nog heeeel beginnend in het natural horsemanship. (Ook de pony trouwens).
Ik heb een nieuw zadel voor hem besteld waar ik helaas nog 3-4 weken op moet wachten, dus rij ik voorlopig met een bbp. (half uurtje 2x per week) en dus veel grondwerk.
eergister is een vriendin van me die heel verdiept is in horsemanship langsgekomen om te oefeningen te leren over het gymnastiseren vanuit het zadel om Odin(pony) wat meer naar beneden te laten lopen (hij liep namelijk vaak met koppie in de lucht in draf) en het verliep haar heel erg goed! Odin zakte regelmatig en ging echt zoeken naar wat is nu de juiste houding.
Dag later dacht ik, ik ga dat vandaag verderzetten proberend vanaf de bbp. maar al meteen merkte ik iets anders, hoofd omhoog en helemaal omlaag, weer schudden omhoog (echt neus in de lucht) en weer neus aan de grond en af en toe bleef hij ertussen(goede houding dan?) oke, na 10 minuten afgestapt kijken of er iets mis was, singel flap dubbel of bitje verkeerd ... maar niks
vandaag moest ik weten of het gewoon een eendagskwaal was of niet en hij had het nog. en hij doet het niet even maar de hele tijd.. is dit zoekend of is er iets mis?

hier een filmpje(1) waarin hij het heeeel lichtjes doet (omhoog omlaag) als ik erop zit is het echt vanboven naar de grond toe, en blijft hij nogal veel aan de grond hangen alsof ik het gevoel heb dat hij elk moment kopje rolt door het gewicht wat naar voor valt. Ik zal proberen het morgen te filmen als ik erop zit.. (en ja sprongetje doet hij graag haha :p)
Alle kritiek en hulp is welkom! Ik weet graag waar ik aan moet werken en hoe ik dat het beste kan doen. Ik weet ben nog heel beginner!