Spierversterker gezocht

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bellerise

Spierversterker gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 07:45

Hallo, mijn paard heeft een beetje moeite met het ontwikkelen van de spieren in de acherhand. Mijn dierenarts raadt mij een spierversterker aan. Heeft iemand goede ervaringen met een bepaald product?

Mijn dierenarts stelde zelf Equitop Myoplast voor maar ik heb gelezen dat je paard er erg 'heet' van wordt. Dat kan ik wel missen daar het een echte hittepit is. Bovendien lijkt het bijna puur suiker.

Iemand tips? :D

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 07:49

Wat krijgt je paard nu te eten?

Bellerise

Re: Spierversterker gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 07:56

Gewoon een schepje Cavalor tradition mix.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:04

Op zich een prima voer :) Geen idee wat je bedoelt met "een schepje" en wat voor paard je hebt, als de hoeveelheid biks klopt zou je eens kunnen kijken naar zo'n middel van algen. Ik weet even niet meer hoe het heet maar ik heb er wel over gehoord dat het goed zou werken voor de spieropbouw. Wellicht dat er bokkers zijn die er zelf meer over kunnen vertellen.

XxChrisssxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:05

Equitop Myoplast (word hij niet heet van hoor) en werkt super! Het is wel behoorlijk prijzig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:05

Spirulina bedoel jij denk ik!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:07

Anoniem schreef:
Spirulina bedoel jij denk ik!

Dat zou zomaar kunnen kloppen.

Dancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:08

super horse Muscle Impulse hoor ik goede dingen over. En ook over lifeforce elite

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:08

In myoplast zit inderdaad spirulina.
Ik zou denk ik kiezen voor luzerne met hoog eiwitgehalte.
De proteineshake voor paarden..v

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:10

Luzerne zou ik nou juist weer helemaal niet doen. Worden veel paarden scherper van en/of ze krijgen huidproblemen.

Bellerise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 08:11

Het is van haarzelf nogal een nerveus paard dat snel stresst.
Vandaar dat het wel belangrijk is dat ze er niet 'heter' van wordt :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:17

Ik geloof niet dat myoplast wat doet, maar dat ben ik.
Zelf heb ik spirulina geslikt, maar ik ben gestopt omdat ik niet meer kon slapen.
Daar kan je paard dus best teveel energie van krijgen.
Maar of het qua spieropbouw werkt? Ik weet het niet.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:22

Gewoon een schepje whey proteine over het voer (Body & fit heeft een suikerloze variant) en er is ook nog iets van een vegetarische variant (die niet van koemelk is gemaakt).
Kosten zijn een heel stuk lager dan de paardensupplementen.
Bokkers coberlina, xUllyssesxx en Leonie uit paard beleren in 2015-topic voeren dat met resultaat. Ik was eraan begonnen maar omdat mijn paard even uit het werk is geweest voor een oogontsteking was ik er even mee gestopt, ervan uitgaande dat je paard wel aan het werk zijn wil het geven van dit soort supplementen zin hebben.
Wel even oppassen als je paard op de volle wei gaat in het voorjaar (wegens eiwit). Geldt trouwens ook voor paardensupplementen die spieren moeten opbouwen, ook die bevatten proteine (eiwit)

Bellerise

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-16 08:51

moonfish13 schreef:
Ik geloof niet dat myoplast wat doet, maar dat ben ik.
Zelf heb ik spirulina geslikt, maar ik ben gestopt omdat ik niet meer kon slapen.
Daar kan je paard dus best teveel energie van krijgen.
Maar of het qua spieropbouw werkt? Ik weet het niet.

Ik weet niet of het meer energie opwekt. Ik las het bij de ervaringen rond dit product, daarom dat ik het even vroeg.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 08:56

Mijn ervaring als mens dus wel, en niet zuinig ook. :+

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 09:41

moonfish13 schreef:
Mijn ervaring als mens dus wel, en niet zuinig ook. :+

hmm ga ik dan ook maar eens proberen. Ik kan nog wel wat extra energie gebruiken.

Vergat nog te vertellen dat de tip van de Whey proteine kwam van de DA van bokker Coberlina.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:45

Wat helemaal turbo is zijn vitamine B1 injecties Babootje.
Dat zorgt voor het stofje waar je lichaam energie uit haalt. :Y)
Maargoed das offtopic hier. :P

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 10:56

moonfish13 schreef:
Wat helemaal turbo is zijn vitamine B1 injecties Babootje.
Dat zorgt voor het stofje waar je lichaam energie uit haalt. :Y)
Maargoed das offtopic hier. :P

Bedankt voor de tip :D :D

Frank80

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 13:28

Je kan beter naar je dierenarts luisteren.

Een tijdje geleden kwam ik een nutritioniste tegen die voor cavalor werkte en die vertelde me zelf dat ze het niet eens aan haar eigen paarden wil geven want dat al die supplementen eigenlijk probeersels zijn waar zoveel verschillende zaken inzitten in de hoop dat er iets aanslaat.
Dat is ook wat ze met hun voeder doen, en dan denkt ik toch dat ik niet teveel ga experimenteren met supplementen en voeders waar alles eigenlijk een gok is. Zelfde voor die voeders, t'is meer poer dan voer dat er volledig in gemengd is.
Wat ik nu ook veel zie is dat bij veel van die kleine merken dat ze er GMO voeders insteken uit Amerika wat tal van ziektes bij de dieren veroorzaakt. In de helft van de wereld zijn die dingen verboden, behalve hier...

De dierenarts is wat duurder maar die weet tenminste met was ze bezig is. En met die supplementen is 1 ding opgelost en een week later is het iets anders door een reactie op 1 van die prutsen. Zoek het dan maar eens uit he.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 14:49

MyoPlast is half suiker, half algen... 30/35 euro voor 750 gram suiker. Een doos suikerklonten en spirulina poeder is goedkoper :+
Ingrediënten:
Op natuurlijke wijze gekweekte
zoetwateralgen (40% ), sacharose
(41%) en glucosesiroop (18%)

Ik heb zelf spirulina poeder en luzerne gebruikt :)

luffwinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 14:58

Hier wel goeie ervaringen met myoplast. Uiteraard moet je daarnaast wel trainen, het is geen wondermiddel maar helpt zeker wel bij spierontwikkeling. Bij onze paarden zag je duidelijk verschil na twee maanden. Ik heb 2 potten volle dosis gedaan en nu onderhoudsdosis.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:41

Spieren bouwen op uit eiwitten. Ik zou naast een supplement ook eens kijken naar iets dat hoger in eiwitten staat. Dat zou olie kunnen zijn (lijnzaad bijvoorbeeld) of voer met een hoog eiwit gehalte (let wel weer op de suikers en zetmeel, dat werkt tegen). Denk aan luzerne inderdaad, voordroog ipv hooi of voer als Agrobs Fetura, maar daar zijn er nog wel meer van.
Niet allemaal tegelijk voeren, maar dat zijn wat opties met meer eiwitten.

Supplementen ben ik niet zo mee bekend, dat laat ik aan anderen over.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:49

Olie is geen eiwit, en een paard kan ook geen eiwit uit olie maken.
Eiwitten voeren of een supplement met aminozuren (de bouwstenen van eiwitten) is imo het enige dat zinvol is. De rest is onzin.
En als dat niet werkt kan je DA anabole steroiden spuiten. Dat werkt écht, en zal hij ook adviseren als eiwitten/aminozuren voeren niet werkt. Maar dat is zelden nodig.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-16 09:56

Excuus, je hebt gelijk. Olie geeft wel langzame energie en kan wat aanzetten, maar bevat geen eiwit. Lijnzaad zelf overigens wel.

Diddykong

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:00

Mijn dierenarts raadde mij een product van audavard aan, de myosystem mass. Dit merk is door dierenartsen ontwikkeld en hij had er goede resultaten mee gezien, beter dan andere merken. Ik heb zelf een tijd een balancer van equilin gevoerd. Hiermee kun je ook tekorten aanvullen als je weinig krachtvoer geeft. Van beide producten werd mijn merrie niet heter, maar ik heb een rustig paard.