Inmiddels heeft ze dat blijvende plekje bij mij gevonden, aangezien ik in 4 weken tijd als 3 x de dierenarts bij haar heb gehad.
De eerste x was na 5 dagen omdat ze haar billen kapot had geschuurd. Diagnose, zomereczeem. En heftig ook

Goed, exceemdeken op, billen gewassen met betadine scrub en een cortisol spuit erin.
Dat ging opzich redelijk. Ze is van hals tot billen ingepakt, maar haar hoofd en maantop dus niet en ook dat begint ze open te schuren. Vanmiddag de maantop gewassen met teatree shampoo.
Zondag was er iemand met me mee om mij te begeleiden met het beleren voor de kar. Kom op stal en pony staat non-stop te hoesten! Ook kneep ze met d'r buik. DA weer gebelt en langsgeweest. Infectie in de longen, maar door het gepiep kon ze geen duidelijke diagnose stellen, daarvoor moest eerst de infectie weg. Dus hup spuit erin om haar longen te verwijden en 3 dgn een pasta met antibiotica en een spuitje met pijnstilling. Na die dagen moest ik even kijken hoe het ging. Dinsdag was de laatste dag en het hoesten was over, maar ze kneep nog wel wat met d'r buik. Kom ik vanmiddag bij haar begint ze weer te hoesten, niet non-stop zoals zo dag, maar wel met vlagen en meer als normaal. Dus weer DA gebelt. Infectie was uit d'r lingen, maar ze hoorde wel dampigheid. Conclusie pony heeft zomereczeem en is dampig.
Nu ben ik opzoek naar tips of ervaringen, waarmee ik alles voor haar kan verlichten.
Wat ik me ook afvraag, rijden jullie nog met je dampige paard/pony of zou ze met 9 jaar al met pensioen moeten?