Kant&Klare Lijnzaadbrokjes of Olijf/Zonnebloemolie ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jansje73

Kant&Klare Lijnzaadbrokjes of Olijf/Zonnebloemolie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 08:09

Beste Bokkers,

sinds een week of 8 voer ik mijn paardjes Kant&Klare Lijnzaadbrokjes ( Horsefoot ) bij omdat mijn paardjes om de zoveel tijd zand in de darmen had zitten. Om dit te voorkomen wilde ik iets gaan voeren dat ik dagelijks kan geven aan mijn paardjes.

De mest van de merrie ( merrie) is nog niet zoals het moest zijn, zij loopt in het weiland met vers gras maar er zit nog steeds ook zand in , haar mest is ook geen koeienvla maar de vaste mest ballen is het ook niet.

Mijn paardjes blijven voeren met K&K Lijnzaadbrokjes per dag krijgen mijn paardjes 100 gram , of mijn paardjes op de Olijf of Zonnebloem olie zetten ?

Lijnzaadolie is er ook en dat kan ik natuurlijk ook geven aan mijn paardjes.
Ik hoor jullie wel.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:18

Olie en brokken werken niet tegen zand. Je moet echt lijnzaad koken als je wil dat het zand meeneemt uit de darmen. Je kan ook psylliumzaad geven, dat heeft dezelfde werking. Maar bij lijnzaad heb je dus echt het snot en de velletjes van het zaad nodig voor een goed resultaat.
Olie en brokjes werkt wel goed voor de rui, en voor een glanzende vacht.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 08:33

Inderdaad psylliumzaad.
Onze hoefsmid zegt dat ook dagelijks een beetje bietenpulp geven ook goed daarvoor is. Wij voeren daarom nu dagelijks ook bietenpulp, niet veel, klein beetje maar. Vinden ze nog lekker ook. :D

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 12:41

VSW -> VS

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-16 17:27

Neonlight schreef:
Inderdaad psylliumzaad.
Onze hoefsmid zegt dat ook dagelijks een beetje bietenpulp geven ook goed daarvoor is. Wij voeren daarom nu dagelijks ook bietenpulp, niet veel, klein beetje maar. Vinden ze nog lekker ook. :D

Dank je wel voor de tip. Ik weet dat ze bij Pavo SpeediBeet bietenpulp hebben en daar zit geen suiker en zetmeel in, dat is wel goed voor mijn paardjes. Ik ga de pavo SpeediBeet pulp eens uit proberen en kijken dat ze dan minder zand in de darmen hebben.