Pony eet haar glucobalance niet op....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kimmieyx

Pony eet haar glucobalance niet op....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 14:41

Hallo allemaal,

Ik weet niet of het hier goed staat. Verplaatsen mag!
Ik heb een lieve New Forest merrie van 8 jaar. Ze heeft al een paar jaar last van extreme jeuk en schuurt al haar manen eraf. Sinds vorig jaar zijn we erachter gekomen dat het bij haar niet aan de wel-bekende stekende vliegjes/mugjes ligt, maar aan het verse gras. Nu heeft mijn vader speciaal mest-achtig spul gekocht waardoor het gras langzamer groeit met minder eiwitten etcetera. Ook kreeg ik van mijn instructrice te horen dat GlucoBalance bij veel mensen goed helpt. Nu zijn we dat gaan proberen maar ze weigert het de laatste tijd te eten. Dagelijks vind ik in haar bak nog al haar brokjes met daardoor de glucobalance. Behalve het feit dat het ontzettend zonde is om steeds dat eten met daardoor de glucobalance weg te moeten gooien, vind ik het ook heel erg belangrijk dat mijn pony geen jeuk meer heeft.

Ik geef haar twee keer per dag hooi, een keer s'ochtend en een keer s'avonds. Verder krijgt ze twee keer per dag Pavo muesli Nature's Best (omdat daar weinig suiker in zit). Daardoor doe ik dan ook de glucobalance wat ik een beetje nat maak omdat ze het anders weg blaast. Verder staat ze de hele dag op de wei.

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft! Graag hoor ik van jullie tips hierover!

Groetjes, Kim

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:06

Is het poeder?
Mengen met wat water en met een spuit ingeven :j

Pleasure20

Re: Pony eet haar glucobalance niet op....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:10

Misschien een oplossing om het door wat aangemaakte paardenmeel te doen, dit vinden ze vaak erg lekker en merken vaak niet dat er iets doorheen zit. :j

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:14

Misschien kan je een beetje slobber maken en het daardoorheen doen :) Wij doen het ook wel eens door de appelmoes

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 16:57

Die van mij at het goed. Ik zou juist niet van alles er doorheen doen, want dat is nou net niet gunstig voor de GB.

In de winter kreeg die van mij speedibeet, omdat ze op kuil stonden en we daar minder kilo's van wilden geven. Ik gaf niet veel en een heel klein beetje wiesencobs. Daar doorheen at hij het goed.

Nu hebben we al 2 maanden eigen hooi en ben ik gestopt om de verschillen te bekijken. Tot nu toe gaat het echt heel erg goed. We hebben zelfs al opgebouwd op de wei. Enige is dat hij iets manenkam kreeg weer en wat koker, maar ik ben nu in eerste instantie het bewegen meer gaan uitbreiden.

Voor het idee, omdat de rest wat krijgt 's ochtends, krijgt hij een handje fiber force en optiform. Echt een ietsje pietsje. Wel een koffieschepje magnesium altijd erbij.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 17:29

In Nature's Best zit helaas meer suiker dan je denkt; behalve suiker moet je ook zetmeel meetellen, en dan zit je dus op 18% (2% suiker +16% zetmeel).
Mijn pony krijgt haar glucobalance door een beetje geweekte bietenpulp; daar doe ik ook haar gemalen lijnzaad en vitaminebrokjes doorheen.