Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
siskeh schreef:TS: kan je het paard zelf ook trainen? Longeren of dubbele longe?
Wat ik met name zie is een paard wat moeilijk over zijn rug loopt.
callum schreef:Ze loopt links voor niet helemaal lekker. Niet alle passen maar wel tussendoor. Ik vraag alleen af of het wel met de hoeven te maken heeft aangezien ze het op zand ook vertoont. Meestal als het vanuit de hoeven komt lopen ze op zachte bodem goed.
kitobeer schreef:Ik vind de pony ook wel heel erg dik. Het zou kunnen dat dat ook nog kan meespelen.
Dat was laatst bij mijn pony ook het geval. Die was ook moddervet en ik had zijn voeten bekapt zoals altijd en hij kon na 3 dagen haast niet meer lopen. Na 3 weken is dus wel een beetje raar. Maar ik zou het zeker niet uitsluiten.
bigone schreef:Duidelijk niet zuiver, inderdaad maar eens verder onderzoeken. Kan toch ook komen dat ze nu meer belast word met een ruiter er op. Misschien speelt er al langere tijd iets(slijtage/artrose ) door een verkeerde stand maar is dat nooit opgevallen omdat ze niet onder het zadel liep. Ik weet niet hoeveel je wil investeren maar anders zou een paar foto's een optie
zijn.
justkid schreef:Ik zie ook wel wat onregelmatigs maar waar dat vandaan komt kan ik niet zeggen, ze draagt haar staart niet helemaal recht en ze draait ook haar hoofd naar rechts.
Het hoeft niet perse aan de voeten te liggen, ze oogt helemaal wat stijf.
T is wel een hele leuke pony.
_Alarm_wlkp schreef:Mij lijkt ze idd wat stijfjes in het algemeen.
Mijn merrie had het na het bekappen ook in lichte maten.
Wat bleek? Ze werd onbewust in houdingen geforceerd voor handig te bekappen.
Alles deed dus pijn in haar lichaam dan.
Nu andere smid en geen problemen meer.
GaelleS schreef:Het zou beter zijn om een filmpje te zien waar pony niet belast wordt, dus zonder ruiter en zadel. Ik zie ook wat maar dat kan net zo goed van het lichtrijden zijn en zadel/rug niet ok ipv de voeten. Wie weet licht het niet eens aan de smid maar aan het feit dat ze nu meer fysiek meer belast wordt met een ruitertje en steeds meer werkt? Daarom doet ruiter niks verkeerd en smid ook niet en wordt er pas een probleem zichtbaar nu ze zwaarder/meer/anders/.. moet werken.