Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Joanieke schreef:Ik heb eerlijk gezegd nog nooit meegemaakt dat een paard een teek heeft gehad.. Staan je paarden in een bebost gebied? Of gaan jullie vaak het bos in?
Edit: Puur uit interesse, niet dat dit je probleem op lost..
) en we rijden ook niet vaak in het bos. Ze lopen het echt in hun eigen wei op. Ik neem aan dat die beestjes door de lucht in de wei terecht zijn gekomen. Gras in de wei begint nu korter te worden, maar was wel redelijk hoog. Er zijn nog wat plekken (de poeplekken) waar het wat hoger blijft. Die gaan we maaien, maar ja die beestjes zitten natuurlijk al in het gras.raya00 schreef:Kokosolie/-vet!
Teken vinden dat zo vies dat ze niet meer bijten. Ook nog eens niet schadelijk spul en makkelijk verkrijgbaar.
Hier een linkje (in het Duits): http://www.kokosoel.info/mittel-gegen-zecken.html
Isabonny schreef:Ik zie nu een ander topic over mok door teken. Daar hielp kokosolie dus niet. Paard haar witte benen werden er alleen geel van.
raya00 schreef:Isabonny schreef:Ik zie nu een ander topic over mok door teken. Daar hielp kokosolie dus niet. Paard haar witte benen werden er alleen geel van.
Ik ken meerdere mensen met paarden bij wie het heel goed werkt.
Ik smeer de benen en de neus in, dat trekt gewoon netjes in dus geen vettige paarden hier hoor.