Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Taffje schreef:Stijfheid, pijn op de spieren, overgevoelig op aanraking op de huid en oedeem bulten kunnen ook duiden op een stofwisselingsprobleem/allergie. Mogelijk is de reactie op de vaccinatie daarop ook te verklaren.
Is er iets veranderd in zijn voer/weide patroon?
karin1994 schreef:Taffje schreef:Stijfheid, pijn op de spieren, overgevoelig op aanraking op de huid en oedeem bulten kunnen ook duiden op een stofwisselingsprobleem/allergie. Mogelijk is de reactie op de vaccinatie daarop ook te verklaren.
Is er iets veranderd in zijn voer/weide patroon?
Hier denk ik dus ook aan! Hij staat al 6 jaar bij ons, altijd op het zelfde stuk land, sinds 2 weken een nieuwe kuil baal, we konden zo snel niets verzinnen, 2 weken geleden crossles gehad daarbij wel door een hele vieze plas gegaan.
Afgelopen week ook gewoon gereden ook de dag ervoor en toen was er ook echt niks aan de hand.
Zou het kunnen dat hij zo reageert op een beet van een parasiet? Dat lijkt mij niet een heel gek idee toch?
Citaat:De oorzaak hoeft niet direct voor de verschijnselen te liggen, in het geval van stofwisseligsproblemen of vergiftiging door een afvalstoffen probleem bouwt het zich op tot er ineens klachten zich voordoen maar dat kan een opbouw van weken of zelf maanden zijn.
Sizzle schreef:Waren het grijze bijtende lelijk uitziende vliegen?
Dan kunnen dat hertenluisvliegen zijn. Die zitten graag onder de staart en doen ontzettend pijn.
KoudbloedKim schreef:Pff, wat heftig om je paard zo te zien lopen.
Mijn eerste gedachte was iets neurologisch of iets met zijn nek, bijvoorbeeld door een val veroorzaakt.
Het eerste kun je bijna uitsluiten, want volgens mij zou hij dan bij pijnstilling niet beter gaan lopen, maar pin me hier niet op vast.
Het tweede zou nog kunnen, dat zou ik niet uitsluiten en als hij straks zonder Metacam weer terug valt, zou je hier foto's van kunnen laten maken.
Ook schoot botulisme even door mijn hoofd, maar hier vertoont hij verder weinig symptomen van.
Alle andere paarden zijn verder gezond?