Kale plekken op het hoofd?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eline_S_S

Kale plekken op het hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 12:03

Ik zit even met mijn handen in het haar.. Naast persoonlijke dingen thuis en de examenstress gaat het ook weer niet lekker met de pony's..
Sinds december 2015 heeft starlight een beste luchtweginfectie te pakken gehad (wat uiteindelijk na 7 weken met 3 verschillende soorten medicatie is verholpen), een scheef gegroeid gewricht en rare bulten en plekken bij de uier. Met voor aanstaande tijd ook nog een afspraak met de hoefsmid, osteopaat en tandarts is ons spaarpotje toch echt aardig leeg. -O-
Nou heeft mijn pony in eens kale (zelfs een beetje bloedende) plekken op haar hoofd.. Ze heeft zomereczeem maar staat de afgelopen dagen met regendeken en heeft nog niks aan de manen geschuurd. Als het ZE zou zijn had ze toch ook de manen wel kapot geschuurd? Kan dit rainrot zijn? Zou ik hier de DA bij laten halen of nog aankijken?
Afbeelding
Afbeelding
http://i65.tinypic.com/mb06xj.jpg

Ik heb absoluut het beste met mijn paardje voor, en als er een dierenarts bij moet kijken dan doe ik dat zeker. Kosten wat het kost. Maar omdat we al zo ontzettend veel dierenartskosten kwijt zijn wil ik het toch nog even op deze manier proberen.
Laatst bijgewerkt door Gini op 21-05-16 18:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Max. 2 foto's zichtbaar, de rest in link

Kaatastrof

Re: Kale plekken op het hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 13:15

Heel herkenbaar.. Hier 3 paarden die kale plekjes/wondjes hebben tot soms bloedens toe, enkel en vooral op het hoofd. Mijn paarden hebben wel geen eczeem. Ik weet eerlijk gezegd ook niet goed wat het kan zijn. Zelf heb ik al gedacht aan luizen/mijten oid. Osteo/dierenarts komt bij mij volgende week woensdag en ga het dan ook eens navragen. Ik laat je dan weten wat zij denkt.

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 13:22

Jackytje schreef:
Heel herkenbaar.. Hier 3 paarden die kale plekjes/wondjes hebben tot soms bloedens toe, enkel en vooral op het hoofd. Mijn paarden hebben wel geen eczeem. Ik weet eerlijk gezegd ook niet goed wat het kan zijn. Zelf heb ik al gedacht aan luizen/mijten oid. Osteo/dierenarts komt bij mij volgende week woensdag en ga het dan ook eens navragen. Ik laat je dan weten wat zij denkt.

Heel graag! :j Ontzettend vervelend dit..

montblanc

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 13:51

Heb ook een eczeem Haflinger die precies hetzelfde heeft. Ze heeft een Boett deken op maar nu nog zonder hoofdkap. Vanwege de vliegen heeft ze jeuk aan dr hoofd heeft krabt zichzelf met dr achterhoef en schuurt dr hoofd tegen de hooibak aan. In augustus is de jeuk zo erg dat ze onder de wonden zit. Zelfs met haar hoofdkap op.

jippie5

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 13:54

Mijn pony heeft dit ook gehad, geen idee wat het geweest is, maar ze had wel jeuk in ieder geval. Geen ZE.

Shelber

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 14:58

Mijn Alpine heeft dit ook gehad. Dat lag toen aan de voeding die ze kreeg. Misschien kun je daar eens naar kijken??

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:12

Ik vind het wel een beetje op ZE plekjes lijken. Ik zou om te beginnen de plekjes wassen en insmeren met iets jeukstillends en een deken met vliegenmasker op doen.

Blackberry28

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:27

Ik moest eigenlijk direct aan schimmel denken toen ik de plekken zag.

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:29

Lijkt me heel erg op zomer eczeem, dat jeukt ook ontzettend. Zou kijken of je de plekjes schoon kunt maken en insmeren wat de jeuk stilt.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 18:31

Dit jaar voor het eerst juist niet bij mijn paarden
Voorgaande jaren hadden ze het steeds weer.
Heb ze afgelopen voorjaar wel behandeld tegen luis met sebacil en dat werkt ook tegen mijt.
Ik heb ze ook beiden goed op het hoofd behandeld.
Zou dus zomaar kunnen zijn dat er een mijt is en voor een middeltje kun je bij de veearts zijn :j

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-16 21:22

Vliegenkappen maakt ze kapot en haalt ze er af helaas.. Ik heb wel gel met alloe Vera, ik zou dat er wel op kunnen smeren?

MoniekV

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 22:40

Ik zou toch proberen of er een masker is wat wel blijft zitten want als er allemaal vliegen bij de wondjes komen wordt er niemand vrolijk.