Zijn rechtervoorbeen is helemaal op de foto, scan etc. gezet, vanaf zijn schouder tot het puntje van zijn hoef. Onze hoefsmid werkt ook deels voor de kliniek dus hij heeft ook zijn ijzer eraf gehaald en onderzocht. Ze kunnen voorlopig helemaal niets vinden. Niets in zijn hoef, niets gebroken, niets gescheurd en hij geeft ook niet goed aan waar het precies zeer doet omdat hij niet op pijnprikkels reageert. Toch loopt hij alsof hij bij wijze van spreke in een punaise heeft gestaan en zijn voet zo min mogelijk wil belasten.
Ze hebben iets vocht gezien in zijn kootgewricht en in zijn achterknie dus daar zou misschien iets kunnen zitten. We hebben twee opties gekregen waar we maandag over terug moeten bellen. We kunnen meteen met ontstekingsremmers beginnen en kijken hoe dat aanslaat (hij staat nu ook al op Metacam en het gaat wel elke dag iets beter) of terug naar de kliniek gaan en door middel van uitverdoven kijken waar de pijn precies vandaan komt en dan gerichter behandelen. Ik vraag mijzelf op dit moment af wat het verschil in behandeling dan kan zijn, want ontstekingsremmers doen gewoon hun werk, of het nu in de knie of in de koot zit lijkt mij, maar dat wil ik maandag navragen.
Voorlopig dus allemaal nog vaag en onduidelijk, maar de DA gaf aan dat we positief moeten inzien dat er niks ernstigs is gevonden en we veel kans hebben op genezing.