Ik geef mijn paard momenteel b complex van het kruidvat 100 Mg.Ik zou niet weten waarom niet en als je vergelijkt wat er in vitaminen/mineralen supplement zit voor paarden is deze dosis zelfs al iets hoger..
Ik geef het gewoon door het voer en dan eten ze het gewoon op..En als ze het niet lusten pluizen ze het er tussen uit,dus ga ervan uit dat het niet vies is Ik geef inderdaad b 100 complex en dan 1 of maximaal 2 tabletten..
Mijn paard krijgt ook vitamine b complex, dat koop ik bij de Action. Wanneer ik dit tussen een partje appel doe vind ze het zelfs nog lekker ook
just_amor
Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-16 18:35
Een overschot aan vitamine b1 kun je dus niet voeren?
just_amor
Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-16 18:40
De vitamine b1 van het vitamine b complex is dus ook wateroplosbaar en kan geen overschot aan gegeven worden?
Zou graag vitamine b1 van De Tuinen (voor mensen) bijgeven. 1 tabletje bevat 100 mg. En volgens de site voervergelijk heeft een paard van 600 kg 36 mg vitamine b1 nodig per dag.
Dagelijks een tabletje van 100 mg kan dus geen kwaad, want ze piesen het overschot gewoon uit?
Beetje overkill nietwaar? En dan niet eens voor het paard, maar vooral voor de mens. Behoefte van een doorsnee volwassene is 1,1 mg (bron). De Tuinen zegt het overigens ook zelf, 1 tablet = 9091% ADH. Oftwel 91x meer dan een mens per dag nodig heeft