Wat voor ijzer bij inspuiten

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

060606

Wat voor ijzer bij inspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 22:03

Vandaag eindelijk antwoord gekregen. Lange tijd met mn paard op en aan kreupel. Vandaag foto's en echo's gemaakt en er uit dat het de kogels zijn. Door zijn licht scheve voetjes is het kraakbeen wat scheef afgesleten en dunner geworden aan 1 kant bij beide kogels voorbenen. Dit betekend dat er ontsteking komt bij belasting van de benen.

Nu word hij donderdag ingespoten. Hij moet daarbij op ijzers, die aan de ene kant wat hoger zijn dan de andere kant, zodat het dunne stuk wat minder belast word. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe zal je de ijzers laten doen met perfecte schokdemping en rechter maken? Paard is al 12 en de voetstand kan niet meer voor groot deel veranderd worden.

knollentuin

Re: Wat voor ijzer bij inspuiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:07

Dat hoort je dierenarts aan je smid te vertellen, uitleg op een papier of even per telefoon.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 22:08

Is er aan jullie kliniek geen smid verbonden?
Anders vragen of je eigen smid erbij mag zijn voor de juiste uitleg.

Succes!

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 09:10

Ik zou eerst eens kijken wat inspuiten en een ijzertje met zooltje en siliconenpad doet zónder ook nog één kant op te hogen. Beenstand veranderen op die leeftijd raadt mijn DA iig af (zelfde soort verhaal). Je geeft de gewrichtsspleet misschien wat meer ruimte, maar je zet ook opeens druk op de pezen aan de kant die lager is, en dan verplaats je het probleem daar heen.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 14:50

Mijn paard heeft dit gehad, heet podo beslag als ik het goed heb.Was om de pees te verlichten, niet om de stand nog te veranderen.
Mijn DA had het voor de smid uitgetekend op papier en de smid mocht bellen mocht hij het niet begrijpen, gelukkig kende de smid dit beslag.
Maar dit moet je aan de smid en DA overlaten wat knollentuin ook zegt.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-16 14:52

Oke bedankt voor jullie antwoorden dan wacht ik morgen af wat de DA gaat doorgeven. Ben benieuwd!