Zomereczeem en bachbloesems, dekens, ... ERVARINGEN GEVRAAGD

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ChristyxMe

Zomereczeem en bachbloesems, dekens, ... ERVARINGEN GEVRAAGD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-16 07:39

Hallo iedereen!
Mijn paardje (tinker, vanner) van 13 jaar heeft zomereczeem en nu heb ik laatst iets gelezen dat bach bloesems heel effectief kunnen zijn bij het behandelen van zomereczeem want als je je paard behandeld met de geschikte bach bloesems zou het eczeem niet meer terug komen...?????
Heeft hier toevallig al ervaring mee of dit echt zo is of waar het misschien niet geholpen heeft zoals het zou moeten???
Zijn er misschien mensen die baat hebben gehad bij een deken en zo ja welk soort deken(?????) want ik twijfel sterk om een deken op te leggen omdat het paard zo slechter zijn vitamine D kan opnemen en omdat ze een dunnere vacht ervan krijgen en mijn paard staat eigenlijk vrijwel altijd buiten (heeft een inloopstal ter beschikking).
Verder is mijn vraag wie er al ervaring heeft met paardjes met zomereczeem en wat heeft toen bij jullie geholpen om het weg te krijgen?
Omdat ik zelf heel wat weet van kruiden etc ben ik zelf aan de slag gegaan en geef ik al lijnzaad en knoflook en smeer ik propolis zalf op de wonden om deze te doen genezen en gebruik ik tea tree tegen de jeuk en de vliegen.
Ik zou jullie heel dankbaar zijn voor het delen van jullie ervaringen!! Meningen mogen natuurlijk ook maar ik heb het liefst dat jullie reageren met een ervaring die jullie zelf hebben meegemaakt of vernomen hebben van iemand, dit maakt het voor mij ook makkelijker en efficienter om te weten wat eventueel nog zou kunnen helpen om het probleem ZE weg te krijgen, bij voorbaat dank!!

MarliesV

Re: Zomereczeem en bachbloesems, dekens, ... ERVARINGEN GEVRAAGD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 07:45

Gini

Re: Zomereczeem en bachbloesems, dekens, ... ERVARINGEN GEVRAAGD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:14

Omdat er over dit onderwerp een centraal topic is, komt hier een slotje.