Ik heb, na 7 maanden zoeken, het voor mij perfecte paardje gevonden
. Natuurlijk liet ik haar keuren. Ze is 7 jaar, dressuurmatig gereden maar gedurende +/- 9 maanden gewoon recreatief 2 x per week, staat op de wei. Toen ze 3 jaar was is ze gekeurd: Voorbenen telkens een 2 op straalbeen, rest allemaal 1-tjes.
Alles ging goed tot de buigproef: Achterbenen prima, rechter voorbeen kreeg ze een +/- en linker voorbeen zware bemerking. Ze recupereerde niet snel genoeg. Ik ben er echt gek dus toch een foto laten nemen, op basis van de foto keurde de DA haar goed maar op basis van de buigproef op dat linker voorbeen keurt hij haar af. Mijn hart zegt ja, mijn verstand zegt: volg de dierenarts maar toch .... De eigenares was ook geschrokken en wil uitzoeken waarom ze bleef manken. Wat denken jullie? Paardje laten herkeuren? 2de opinie vragen? Ik wil echt tot het uiterste gaan maar wil natuurlijk geen risico nemen. Mijn plannen met haar: dressuur, wekelijkse springles, wandelen, grondwerk, ... Ze gaat wel meer werken dan ze nu doet natuurlijk. Ambitie is om af en toe eens een dressuurproefje of jumping mee te pikken maar zeker niet op hoog niveau.
Wat raden jullie me aan? Dank je voor jullie eerlijke meningen
! Groetjes, An