Jet schreef:LynnT, hoe lang heb je dit paard al? Het kan best zijn dat er littekens zitten, maar het kan ook alleen in de vacht zitten. Dan zal het per vachtwissel weer minder zichtbaar worden. Goed dat je al merkt dat hij scheef is in zijn beweging ( in elk geval verschil met linksom en rechtsom).
Als hij niet al te vervelend wordt van voeren, kan je ook nog oefeningen met een wortel doen. Naar zijn linkerborst, naar zijn linker voorknie, naar zijn linkervoorhoef. Naar zijn linker"heup", naar zijn linkerspronggewricht en naar zijn linkerachterhoef of zover als je komt. Je paard moet redelijk vierkant staan en niet omdraaien. Dan met zijn hoofd tussen zijn voorbenen laten gaan. Dit doe je aan de rechterkant ook. Hier maak je de hals spieren allemaal soepeler mee. Dit doe je een paar keer per week, het hoeft echt niet iedere dag. Na een paar weken zal je merken dat je steeds verder komt. Het hoeft niet persé hoor, maar het is wel leuk om te doen als ze er niet te vervelend van worden en het heeft toch ook wel effect.
Ik heb hem nu pas 2 maanden. Ik twijfel nu toch als het een litteken is maar is nog steeds een mogelijkheid. Heb foto's gevraagd van toen hij jonger was aan de vorige eigenaars en daar had hij deze streep ook al. En moet hij bij alle oefeningen gewoon stil blijven staan? Want hoe moet ik het voor me zien als hij zijn achterste hoef moet aanraken? :p of begrijp ik het verkeerd? Ga het wel zeker proberen, waar ik nu laatste tijd mee bezig ben is hem al laten buigen naar zijn ribben toe. Hij neemt het goed op, wordt af en toe wel lichtjes opdringerig van snoepjes dus probeer dit te beperken.