Kale(nde) plekken hoofd/begin hals

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Love_Mirra

Kale(nde) plekken hoofd/begin hals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 21:24

Mijn jaarling heeft nogal rare plekken op zijn hoofd en bovenaan zijn hals.

Ik dacht eerst aan schimmel, maar geen van de andere paarden of ik hebben er verder last van. Het is ook niet korstig of schilferig, gewoon kale plekken. En voor uitgetrokken haar (door spelen met de andere jaarling) is het een te rare plaats.

De plekken op zijn wangen zijn anders dan die op zijn neus. Die van zijn neus lijken schuurplekjes (zoals van een halster bvb maar hij draagt er geen).

Het is begonnen met het wisselen van de vacht en ze zijn sindsdien gebleven. Er komen niet meer plekken, maar ze gaan ook niet weg. Ze zijn ook alleen op zijn hoofd en bovenaan zijn hals. Op de rest van zijn lichaam zit niets. Hij lijkt er geen last van te hebben, schuurt niet en eet/drinkt goed.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Oh ja: hij is recent ontwormd en in januari preventief een bloedonderzoek gehad. En binnen 10dagen komt de veearts

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mrie

Re: Kale(nde) plekken hoofd/begin hals

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 21:47

Met deze mini foto's kan ik helaas niks.. Heb je ze ook groter dan de avatarmaat?

Love_Mirra

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-16 21:57

Oei, geen idee hoe dat komt. Heb ze gewoon met de bokt-upload ingevoerd. Hoe krijg ik ze groter?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 06:34

Ik kan de foto's niet goed zien, maar kale plekken na de vachtverwisseling hebben wel meer jaarlingen. Ziet eruit alsof ze schurft hebben ;) , maar is niet ernstig. Groeit vanzelf weer aan.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 19:58

Utixo schreef:
Ik kan de foto's niet goed zien, maar kale plekken na de vachtverwisseling hebben wel meer jaarlingen. Ziet eruit alsof ze schurft hebben ;) , maar is niet ernstig. Groeit vanzelf weer aan.

Klopt, mijn volwassen ruin had het dit jaar ook. Ging na een paar weken vanzelf weer weg. Ik denk dat hij schuurde door de kriebel van de uitvallende wintervacht.