Het gevoel van machteloos staan...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
nini
Berichten: 3
Geregistreerd: 09-11-03
Woonplaats: gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 19:25

Komt het na het schiren of heeft hij het al daarvoor al. Ik ken namenlijk een paard dat het na het schiren kreeg en toen hebben ze azijn door zijn voer gegeven en een homeopathisch middel en na een paar weken was het weg.

susses er mee.

Iduna
Berichten: 175
Geregistreerd: 14-01-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 21:07

hoi,
wat een probleem.Mijn paard heeft jaren geleden ook zoiets gehad.alleen waren de bulten wel kleiner.Ik ben toen zeewier gaan geven en ze verdwenen.Mijn paard was trouwens niet geschoren.Afgelopen zomer kreeg hij grote bulten,zoals dit paard,met ontzettend veel jeuk.Ze zaten bij hem op hals,schouders en boeg.De da dacht aan bindweefselbulten als gevolg van de jeuk,ik had het idee dat het precies andersom was.Ben toen weer maar zeewier gaan voeren,na een paar weken waren ze allemaal weg.Blijkbaar toch een tekort aan het 1 of ander,omdat zeewier barstensvol vitaminen en mineralen zit.Mocht het paard van je vriendin allergisch zijn voor voer,probeer dan eens Equiral Qi.Een vriendin van mij wiens paard ook jeuk had en bultjes is daar helemaal door opgeknapt.Hij hoeft niet allergisch te zijn voor bepaalde ingredienten,maar het kan ook dat het voer in de verkeerde verhouding zit,wat ingredienten betreft.
Succes hoor,en wens je vriendin sterkte

VirtLink
Berichten: 69
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 21:22

Komt dit paard overdag buiten? Het hele jaar of alleen in de zomer? Loopt hij altijd in de wei of in de bak of wisselt dat?
Kan het (idee van mijn zoon) misschien komen door (de ontlasting van ) bepaalde trekvogels?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 21:54

VirtLink schreef:
Komt dit paard overdag buiten? Het hele jaar of alleen in de zomer? Loopt hij altijd in de wei of in de bak of wisselt dat?
Kan het (idee van mijn zoon) misschien komen door (de ontlasting van ) bepaalde trekvogels?


Hij komt zo af en toe, eens een uurtje op de wei, en verder word hij gewoon gereden, en in de trainingsmolen (overdekt !!) S'zomers komt hij wel een aantal maanden op de wei, maar deze zomer is dat niet het geval geweest door een schop van een paard. Dan kwam hij overdag weleens op de wei bij de manege. En er zijn zo veel mogelijk heden, maar waarom begint het steeds in Oktober, is het toeval, of is het juist een bedoeling.. daar zit ik zo mee te tobben.

Kido

Berichten: 5332
Geregistreerd: 04-08-03
Woonplaats: Ergens op deze aardbol.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 21:57

Heb je ge pbt
Whisper heeft prescies hetzelfde zie je pb

Ode

Berichten: 1537
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: velsen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-04 22:58

Heel onwaarschijnlijk misschien maar toch benoem ik het even.........stress.
Stress uit zich op de zwakke plekken.
Ik kan het weten.......ik krijg ook over al jeuk als ik gespannen bent.
Misschien een winter dip?

Sorry ik zou het echt niet weten.

Kendra

Berichten: 8739
Geregistreerd: 08-12-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 10:09

Als het steeds op hetzelfde tijdstip begint: wat verander je omstreeks deze periode? Gebruik je een bepaald wormmiddel, begin je met dekens, krijgen ze ander voer omdat ze meer op stal staan, enz enz. Als je dat weet ben je misschien voor de toekomst al een stukje verder.

PattyS
Berichten: 157
Geregistreerd: 13-08-03
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 12:38

Kijk eens op www.silverlinde.com. Margriet Dudok van Heel heeft mijn paard (die overigens een heel ander en kleiner huidprobleem had) uitstekend geholpen. Weet niet of het al eerder is genoemd, maar anders nog een keer!

Rowy

Berichten: 639
Geregistreerd: 29-09-03
Woonplaats: Hapert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-04 13:05

Ha!

Een paard op mijn stage had precies hetzelfde. Ook van de dikke bulten en ook van de kringen. De dierenarts dacht dat hij niet tegen eiwitten in het voer kon, dus je kunt misschien minder eiwitten proberen. En een alternatieve genezer zei dan ze allergisch was voor het wasmiddel waar het deken mee gewassen is. Ze heeft nu een ander deken, en eiwit arm voer, en het is over.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 01:18

Kendra schreef:
Als het steeds op hetzelfde tijdstip begint: wat verander je omstreeks deze periode? Gebruik je een bepaald wormmiddel, begin je met dekens, krijgen ze ander voer omdat ze meer op stal staan, enz enz. Als je dat weet ben je misschien voor de toekomst al een stukje verder.


Precies, dat was ook mijn idee. En daarna die dingen één voor één weer uitsluiten (als het er meer zijn dan natuurlijk). Eventueel een holistisch dierenarts naar het paard laten kijken.

Daarbij, zou het voor het paard niet fijner zijn om géén deken op te hebben? Ik kan me zo voorstellen dat de deken over de huid schuift en daardoor nog meer jeuk geeft. Net als een muggenbult waar je per ongeluk langs komt die gaat ook jeuken.

Wel een leuk paardje trouwens. Ik hoop dat jullie erachter komen wat het is en dat het opgelost kan worden natuurlijk.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-04 02:21

Oktober, zitten er dan niet bepaalde pollen in de lucht?
waar mensen met hooikoorts ook last van kunnen hebben?

Quentin heeft ook een keer zo'n bulten gehad, over heel zn lijf, maar dat was wrsch een allergische reactie op een insectenbeet oid

heb toen met een doekje met azijn iedere dag de bulten zachtejs ingereven, azijn werkt jeukstillend en na een paar spuiten van de DA was het weg
hij had het ook in sept/okt zoiets

de vorige keer dat dit paard het had, hoe lang duurde het toen voor het weg was?
ik zou iig dit jaar het paard niet scheren! of iig niet in oktober/november, eerst maar eens afwachten of hij die buten weer krijgt of niet.

maar ik vind t een heel leuk paard, echt jammer voor hem dat hij die bulten heeft!

VirtLink
Berichten: 69
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:14

Zijn jullie al wat verder gekomen? Al enig idee?

Josefien

Berichten: 2737
Geregistreerd: 21-04-03
Woonplaats: Heijen (L)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-04 22:37

heb je gepbd, dus kijk even!

jackie

Berichten: 1541
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: Nieuwerkerk a/d IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-04 15:43

ShannaY"]
[quote="shaneen schreef:
1 op de 10 paarden dat vnd ik toch redelijk veel!!! Het lijkt mij dat het paard er weinig last van heeft op de jeuk na dan, waarom laat je het niet gewoon bij wat het is als het alleen maar in oktober is, kan toch wel 1 x per jaar. Sommige dingen kan je gewoon niet met de volle 100% verklaren ook al zijn het dierenartsen en hebben ze er voor geleerd, hun leren ook iedere dag weer nieuwe dinge, het is niet leuk want je wil graag weten hoe of wat, maar dat kost geld,tijd en nog meer van de gezondheid van het paard.... Succes


Laten ? Het arme paard heeft er last van, en hij kan ook niks meer doen, ze kan niet rijden (omdat ze bulten zich ook op de schoft en rug begeven) longeren aan een los lijntje zou dan kunnen, maarja, dan ben je weer een heel jaar bezig met de training, er moet een verklaring voor zijn !

weinig last van op de jeuk na?????? Boos! weet je dat jeuk soms erger kan zijn als pijn.


Ps. Zou jij het kunnen aanzien om elke dag je paard vol met zulke afschuwlijke dingen te zien ? Ik niet.. ik zou er ook alles aan doen om het beter te maken, en er achter te komen wat het daadwerkelijk is.
[/quote]

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 15:27

Mijn pony kreeg voorheen ook van deze allergiebulten maar meestal in wat mindere mate. Hij kreeg het van steken door verschillende insecten. Sinds ik een eczeemdeken op heb, heeft hij slechts heel zelden nog een keer een bult. Je zult inderdaad moeten uitsluiten... Niet meerdere dingen tegelijk weghalen, want dan weet je niet hoe het komt, of eerst wel tot jhe een kleiner groepje hebt, en dan binnen dat kleine groepje weer toevoegen tot het weer terugkomt...

pretty

Berichten: 4110
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: België,West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-04 16:37

goed opletten als je de dekens wast,indien mogelijk wel gewoon met water,mijn paard krijgt zo een bulten als ik wasmiddel gebruikt heb,het kan dus daaraan liggen,en mss in zn wintervacht laten indien mogelijk en zo weinig mogelijk dek in het vervolg,je weet maar nooit..in elk geval veel beterschap ermee!