Scheur in bekkenvleugel en aansluitende spier.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dawson123

Scheur in bekkenvleugel en aansluitende spier.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 15:02

Vandaag is er bij mijn paard een scheur in zijn bekkenvleugel en in de spier geconstateerd. Helaas waren er op de echo ook nog plekken in de heup te zien maar dat wou de dierenarts eerst verder bekijken vanavond. De prognose is dat hij waarschijnlijk sws 2 maande boxrust moet en dat het erg onzeker is hoe dit zal genezen en of het zal genezen. Verder moet ik er altijd rekening mee houden als het geneest dat hij dit heeft gehad...
Nu ben ik benieuwd of er meer mensen zijn met deze situatie aangezien ik er verder niks over kon vinden op een persoonlijk verhaal na van een stalgenoot die haar paard heeft laten inslapen omdat de toekomst niet meer diervriendelijk was.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 15:07

Dure keuze maar zou het niet beter zijn om je paard door de scan te doen?? Dan weet je wat botten en spieren betreft meteen waar je aan toe bent. Het lijkt me ook erg wanneer je zo'n dier maanden in de stal moet zetten met een onzekere uitkomst en misschien dan alsnog de beslissing nemen om in te slapen. Hoe heeft hij dit gekregen trouwens??

Dawson123

Re: Scheur in bekkenvleugel en aansluitende spier.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 15:12

Hij is vandaag op de scan gegaan daar kwam dit uit! Sorry zei idd echo. Hij is bij het logeren gevallen waarbij z'n rechterachterbeen onder z'n lichaam schoof.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 19:42

Och jeej wat heftig
Sorry geen ervaring mee. Wil je wel sterkte wensen met je beslissing. Lijkt mij niet makkelijk

Dawson123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-16 06:10

Dankje! Krijg vandaag de rest van de uitslag wel "jammer" dat er zo weinig mensen mee bekend zijn.