Leovet Manenliquid op huid tegen jeuk

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Siglos

Leovet Manenliquid op huid tegen jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 11:40

Hallo iedereen,

Onze pony heeft erg jeuk tussen haar achterbenen en bij haar uiers. Op deze plek kan ze niet komen met haar staart en mond om de vliegen weg te jagen. Om de jeuk te stillen gebruikten we azijn. Dit lijkt niet voldoende te zijn.

Ze heeft wel eens momenten dat ze haar staart schuurt (heel zelden, absoluut geen exzeem). We doen op deze momenten Leovet Manenliquid erop (zie foto). Dit werkt erg jeukstillend. Ik vroeg mij af of dit ook de jeuk kan stillen wanneer ik een klein beetje op een spons doe en uit wrijf tussen haar benen.

Ik kan het natuurlijk gewoon uitproberen, maar wil voorkomen dat irritatie ontstaat. Ik vroeg mij af of iemand hier ervaring mee heeft, of iets anders jeukstillend gebruikt. Een vliegendeken lijkt mij zinloos, omdat deze niet de uiers en binnenkant van haar achterbenen bedekt. Daar zit ook alleen het probleem. Op de rest van haar lijf heeft ze nergens jeuk.

Afbeelding

Azmay

Re: Leovet Manenliquid op huid tegen jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:43

Ik gebruik zowel de manenliquid als de bio huidolie, was eigenlijk alweer vergeten dat ik het had dus misschien maar weer gaan gebruiken. Het leek zeker te helpen vorig jaar.

schirocco24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:44

Mijn pony heeft exact hetzelfde. Maar bij haar komt het door vuil, daarom welkt die liquid niet. Ik was het regelmatig met lauw warm water met wat detol erdoor en een spons. Vind ze heerlijk.. Is altijd het proberen waard ;)
Die liquid zou irritaties juist moeten voorkomen dus je kan het altijd even proberen :D

Siglos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 12:03

Ja precies! Ze heeft zo enorme jeuk! Trappen met achterbenen en als je langs haar loopt, gaat ze in een spagaat staan zodat je haar kan krabben. Een deken zal geen enkele zin hebben. Ik denk dat ik het maar gewoon ga proberen!

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:10

Je kan het natuurlijk ook eerst op een klein stukje doen en dan morgen even kijken of ze er reactie op geeft. Zo niet, dankan je het gehele gebied insmeren.

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:11

Rijsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:19

Ik lees met je mee, mijn merrie heeft het ook. Maar heb tot nu toe nog niks gevonden wat werkt.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 12:25

het lijkt te komen doordat het nogal 'zweterige' plekken zijn. Misschien dat je eens met zwitsal babypoeder kunt proberen!
Zou eerst een klein stukje proberen om te kijken hoe ze daar op reageert.

Siglos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-16 21:29

Ik heb vanavond voor het eerst de Leovet Manenliquid tussen haar benen en rond haar uien gesmeerd. Het werkte als een trein!!! Binnen vijf minuten stond ze rustig, zonder enkele jeuk! Missie geslaagd!

HiFive5

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 06:07

Ik had hetzelfde probleem, voor jeuk op de staart en voorpluk. Mijn instructrice heeft mij dit aangeraden en het is echt een wondermiddel ! Heb me ondertussen al een volledig karton aangeschaft ! :')

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 06:31

Ik gebruik het niet meer.
Mijn pony had vorig jaar wat plekjes tussen de voorbenen, ik had dat ook nog staan.
Er op gedaan en de volgende dag was alles ontstoken -O-
Voor mij dus niet meer