Rijden oppakken na lichte gaskoliek.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Marieke1495

Rijden oppakken na lichte gaskoliek.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-16 11:26

Hoi!

Mijn paard heeft gistermiddag helaas gaskoliek gekregen. We waren er snel bij en ze is ingespoten met pijnstillers en darmverslappers (?). Nu is dit weer over, maar ik vroeg me af, hoe zit dat met rijden? Kan ik morgen weer licht met haar aan de slag of raden jullie langer wachten aan? :)

Morgenochtend tijdens het spreekuur bel ik sowieso de dierenarts even, maar hoor graag jullie meningen/ervaringen. :)

Groeten Marieke

Dott

Re: Rijden oppakken na lichte gaskoliek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:47

Heb mijn pony de dag erna licht aan het werk gezet. Beetje losgooien in de bak of ruatig longeren :) dag daarna er weer op en hij was weer gewoon als vanouds.

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 11:50

Beweging is alleen maar goed. Ik zou geen intensieve training doen, want ze zal er toch wel een tik van gehad hebben, maar licht aan de slag kan zeker.

Eduard007

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-16 13:43

Ik weet niet hoe braaf je paard is maar lekker een half uurtje stappen zonder zadel, beetje buigen etc vind ik zelf altijd fijn. Je hebt veel contact met de buik dus voelt snel als er nog irritatie op je been komt en je hoeft geen singel aan te trekken.
Succes